شناسهٔ خبر: 41297359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

ریسک ابتلا به آنفلوآنزای H۱N۱ در افراد چاق 2 برابر دیگران است

افراد چاق ۲ برابر بیشتر در معرض آنفلوآنزای H۱N۱ هستند

صاحب‌خبر -

مطالعات پژوهشگران دانشگاه میشیگان نشان می دهد اشخاص چاق دو برابر بیشتر از افرادی که وزن طبیعی دارند، مستعد ابتلا به آنفلوآنزای H۱N۱ هستند و این مساله در زمان پاندمی کووید ۱۹ میتواند برای این دسته از اشخاص بسیار خطرناک باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، پژوهشگران در پی شیوع کرونا (corona)، نگران شیوع بیماری های همه گیر دیگر از قبیل آنفلوآنزای H۱N۱ هستند.

چاقی در سرتاسر جهان رو به افزایش است و از سال ۱۹۷۰ میلادی در سراسر دنیا سه برابر شده است. پژوهش های مختلف چاقی را از عوامل خطر بسياري از بیماریها می دانند. مطالعات اخیر ارتباط چاقی و شدت علایم کووید ۱۹ را نیز تایید کرده اند.

بر اساس مطالعه محققان دانشگاه میشیگان، چاقی (Obesity) احتمال ابتلا به آنفلوآنزای H۱N۱ را دو برابر افزایش می دهد. ویروس آنفلوآنزای A زیرگروه H۱N۱، شایع ترین دلیل ابتلای انسان به بیماری آنفولانزا در سال ۲۰۰۹ میلادی و احتمالا دلیل آنفلوآنزای اسپانیایی بود.

ابتلای افراد چاق به آنفلوآنزای H۱N۱,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی

در حال حاضر با پاندمی کرونا روبرو هستیم و همه گیری آنفلوآنزای H۱N۱ در این شرایط میتواند بسیار خطرناک باشد، به همین علت پژوهشگران به دنبال تمام عوامل خطر این عارضه هستند.

با این که ارتباط چاقی با افزایش احتمال آنفلوآنزای H۱N۱ قطعی است، ولی هنوز ارتباط چاقی با آنفلوآنزای فصلی ثابت نشده است. پژوهشگران به اشخاص، کنترل وزن را بعنوان عاملی بازدارنده برای بیماری های ویروسی توصیه می کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ماه) در شهر ووهان واقع در مرکز کشور چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظر شما