شناسهٔ خبر: 41296994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رییس سازمان بورس:

۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت یک هلدینگ فراگیر ملی شود

رییس سازمان بورس از تصمیم جدید شورای عالی مبنی بر انتقال ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت به یک هلدینگ فراگیر ملی خبر داد و گفت: تمام مشمولین، سهامدار این هلدینگ خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز به نقل از ایبِنا، حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی بورس، گفت: جلسه اخیر شورا در مورد نهایی سازی بحث سهام عدالت مشمولینی بود که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

وی با اظهار این مطلب که حدود ۳۰میلیون نفر از مشمولین دریافت سهام عدالت روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، گفت: دو بند پایانی آیین نامه های مربوط به آزادسازی سهام عدالت نیز در جلسه آتی شورای عالی بورس تصویب و نهایی می شود. اما در جلسه اخیر با توجه به مصوبات شورای عالی بورس و آیین نامه هایی مربوطه، مصوب شد که شرکت های سرمایه پذیر به شرکت های سرمایه گذاری استانی منتقل شوند.

حسن قالیباف اصل در ادامه توضیح داد: بر این اساس شرکت های سرمایه پذیر به قیمت های یک تیرماه ۹۹، افزایش سرمایه می دهند و با این قیمت ها به شرکت های سرمایه گذاری استانی منتقل می شوند. مصوب شد که بعد از این مرحله، هیات مدیره شرکت ها مراحل پذیرش در بورس را طی کنند. در نهایت پس از اتمام پذیرش این شرکت ها در بازار سهام، سهام این شرکت ها قابلیت معامله خواهد داشت.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نهایت بعد از طی این مراحل افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، می توانند در خصوص فروش سهام عدالت خود تصمیم گیری کنند.

قالیباف اصل در خصوص زمان ورود این شرکت ها به بورس نیز توضیح داد و گفت: بحث انتقال شرکت های سرمایه پذیر به شرکت های سرمایه گذاری استانی اعلام شده و در حال حاضر بحث تعیین تکلیف و مدیریت این شرکتها مطرح است. ضمن اینکه باید آخرین صورت های مالی خود را نیز تهیه و منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه باید این شرکتها شرایط مخصوص برای پذیرش در بورس را طی کنند، گفت: البته مقرر شده تا بورس نیز پذیرش این شرکتها را در اولویت قرار دهد. بر این اساس از شهریور ماه شاهد معامله سهام این شرکت‌ها در تابلوی بورس خواهیم بود.

 

نظر شما