شناسهٔ خبر: 41296965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار یزد | طلبه یزدی در جشنواره هنر آسمانی تجلیل می‌شود

در اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی از اسماعیل واقفی خالق رمان «واو» محصول حوزه هنری یزد تقدیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در بسته ‌خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی با معرفی برترین‌های بخش‌‌های مختلف، 21 تیرماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

در این مراسم که آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مسئولان نهادهای حوزوی، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی شاعر برجسته استان یزد و کشور، هنرمندان، داستان‌نویسان و شاعران حضور داشتند از برگزیدگان جشنواره از جمله اسماعیل واقفی طلبه و نویسنده یزدی به خاطر نگارش کتاب «واو» تقدیر شد و جایزه بخش رمان به وی تعلق گرفت.

رمان «واو» اولین محصول کارگاه آموزش داستان طلاب در حوزه هنری استان یزد است که سال 98 در 340 صفحه به همت واحد آفرینش‌های ادبی این نهاد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان اراضی ملی

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف، تخریب اراضی ملی، محیط زیست و نیز با کسانی که موجب ضربه به بیت المال بشوند، طبق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

احمد زحمتکش در این رابطه افزود: هر گونه تخریب محیط زیست و برداشت شن و ماسه از بستر فعال رودخانه‌ها بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی، ممنوع است و طبق ماده 690 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود.

این مقام مسئول یکی از ضرورت‌های احیای حقوق عامه را صیانت از بیت المال و اموال عمومی و انفال دانست و اظهار داشت: بر اساس وظیفه ذاتی قوه قضائیه در احیاء، حفظ و صیانت از حقوق عامه و در جهت پیگیری و نظارت بر دعاوی ناظر بر جرائم مرتبط با اموال و منافع عمومی و مصالح ملی، جبران خسارات وارده به حقوق عمومی در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی بر عهده متعرضین است.

وی تصریح کرد: دادگاه مروست همواره در پیگیری سیاست‌های کلان قوه قضائیه مصمم بوده و تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن به کار می‌بندد و در این راستا حفظ حقوق شهروندی افراد در سطح جامعه در زمره برجسته‌ترین اولویت‌های این دستگاه جای دارد و از جایگاه ویژه و ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

دو سالن سینما در ابرکوه ساخته می‌شود

رییس حوزه هنری یزد از تجهیز و راه‌اندازی دو سالن سینما به همت این نهاد در شهرستان ابرکوه خبر داد.

روسای حوزه هنری استان و تبلیغات اسلامی ابرکوه با فرماندار این شهرستان دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی، هنری و مشکلات مرتبط با «باغ هنر» ابرکوه گفتگو و تبادل نظر کردند.

رییس حوزه هنری یزد در این دیدار که در دفتر فرماندار ابرکوه برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی این شهرستان گفت: مجموعه باغ هنر که در نزدیکی سرو کهن‌سال ابرکوه واقع شده، با همکاری فرمانداری و حوزه هنری می‌تواند به یک مجموعه فرهنگی، هنری پویا و فعال تبدیل شود و به رونق گردشگری منطقه کمک کند.

محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به لزوم تعمیر و بازسازی باغ هنر افزود: مرمت این مجموعه هم اکنون در حال انجام است و امیدواریم با مساعدت فرمانداری و شهرداری روشنایی آن تأمین و راه دسترسی به آن نیز تسهیل شود.

هم‌افزایی کمیته امداد استان یزد و خیرین اصناف در محرومیت‌زدائی

مدیرکل کمیته امداد گفت: کمیته امداد استان یزد با مرکز نیکوکاری خیرین اصناف و بازاریان با محوریت استانداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و خیرین اصناف و بازاریان، گفت: به‌منظور اجرای سند کاهش فقر و ارتقاء سطح توانمندی‌های شغلی و ایجاد مشاغل پایدار و باثبات برای اقشار محروم به‌ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهره‌مندی آنان از حمایت‌های مادی و معنوی مرکز نیکوکاری خیرین اصناف، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

 وی در خصوص توافقات به‌عمل‌آمده در این تفاهم‌نامه همکاری بیان کرد: هم‌افزائی و مشارکت مراکز نیکوکاری خیرین اصناف استان و مؤسسات خیریه همکار با اصناف برای تأمین 500 مورد جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج نیازمندان، همکاری در تأمین 1000 مورد قربانی و نذورات مردمی برای اطعام مددجویان در مناسبت‌های مختلف همچون عید قربان و عید غدیر خم، مشارکت برای تأمین 4000 بسته معیشتی نیازمندان و همچنین هم‌افزائی در تهیه 4000 بسته نوشت‌افزار و پوشاک دانش‌آموزی و دانشجویی برای کمک به تحصیل مددجویان ازجمله توافقات این تفاهم‌نامه همکاری مشترک است.

 سامانه اخذ گزارش نقض حقوق شهروندی راه اندازی شد

معاون برنامه ریزی دادگستری استان یزد گفت: برای رفاه حال شهروندان و تسهیل امور، سامانه احذ گزارش‌های نقض حقوق شهروندی در راستای تحقق اهداف تبیین شده در دستورالعمل"حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه" بر روی سایت دادگستری استان یزد، راه اندازی گردید.

سعیدرضا پارساییان در این رابطه اظهار داشت: چنانچه شخصی در مراجعه به مراجع انتظامی و ضابطین قوه قضائیه یا محاکم قضائی و دادسراها و یا در زندان‌ها به زمینه های نقض حقوق خود که در بند های پانزده گانه قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی بدان اشاره و در دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی به آن تصریح شده برخورد نمود می‌تواند از این طریق موارد را جهت بررسی و رسیدگی گزارش نماید.

وی تصریح کرد: اگر فردی شخصاً ذینفع بوده و یا بعنوان یک شهروند آگاه با احساس مسئولیت اجتماعی به مواردی از نقض حقوق شهروندی یا خدشه به کرامت انسانی، موضوع قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی یا دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی برخورد کرد، می‌تواند گزارش خود را به سامانه اخذ گزارش‌ها و شکایت های دبیرخانه هیات استانی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی ارسال نماید.

تفاهم نامه ترویج فرهنگ اقامه نماز در یزد امضا شد

مدیرستاد اقامه نماز استان با حضور در انتقال خون یزد ضمن امضای تفاهم نامه ترویچ فرهنگ نماز به صف اهداکنندگان خون پیوست.

تفاهم‌ نامه دو جانبه در امر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز روز بیست و یکم تیر ماه در دفتر مدیر کل انتقال خون یزد با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی مدیر ستاد اقامه نماز و دکتر نقی تقوائی مدیر کل انتقال خون استان در سال 99 منعقد شد.

نقی تقوائی مدیر کل انتقال خون استان و رییس شورای اقامه نماز دستگاه؛ با اشاره به حدیث قدسی درباره اهمیت نماز جماعت گفت: اقامه نماز جماعت هدف پیامبران الهی بوده است و وظیفه ما این است در این راه هرچه توان داریم خرج کنیم.

راه اندازی خانه داوطلبی هلال احمر در امامزاده عبدالله (ع) بافق

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: بستر مناسب برای راه اندازی خانه داوطلبی و بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در آستان امامزاده عبدالله (ع) وجود دارد.

محمد رضا فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق اظهار داشت: به زودی تفاهم نامه‌ای با محوریت راه اندازی خانه داوطلبی هلال، بانک امانات تجهیزات پزشکی و آموزش‌های کمک‌های اولیه به خدام، بین جمعیت هلال احمر و آستان امامزاده عبدالله (ع) بسته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: به همین منظور جلسه‌ای با حضور کارشناسان هلال احمر و تولیت آستان امامزاده عبداللّه (ع) در دفتر آستان برگزار و موضوعاتی برای توسعه فعالیت‌های هلال احمر مطرح شد.

تعامل، عامل هم افزایی و زمینه ساز تکامل است

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد، گفت: تحقق جامعه‌ای آباد و رو به تعالی، در گرو تعامل و همکاری در عین پایبندی به قوانین و مقررات است.

مجید دهقان بنادکی در دیدار با مدیرعامل شعب بانک‌های ملی و ملت در استان یزد، اظهار داشت: اکثر مردم، قوه قضاییه را با روی قوه قهریه آن می‌شناسند که در برخورد با قانون شکنی و ناهنجاری جدی است، اما باید چهره اجتماعی و مردمی قوه قضاییه را نیز به جامعه شناساند که مدافع حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندی است.

وی تصریح کرد: باید ارزش کار خوب را دانست و از آن قدردانی کرد تا روح همکاری، تعامل و سازندگی در جامعه گسترش یابد و همه در این مسیر حرکت نمایند.

این مقام مسئول، بانک‌ها را محرک اقتصاد و تولید دانست و بیان داشت: یک پایه مهم تحقق رونق و جهش تولید، بانک‌ها هستند که می‌توانند با ارائه تسهیلات، سرعت بخش چرخش چرخ اقتصاد باشند.

طرح قرار مهربانی در روزهای کرونایی ادامه دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از اجرای طرح قرار مهربانی با شعار اهدای خون، نجات جان انسها با مشارکت اعضای کانون‌های جوانان این استان در روزهای کرونایی خبر داد.

وهاب نخلبند یزدی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت: همزمان با شروع این طرح در آذرماه 98، این طرح با همت و مشارکت اعضای جوانان به گونه‌‌ای برنامه‌ ریزی شده تا بدلیل شرایط موجود و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا، اعضای داوطلب و جوانان هلال احمر بصورت گروه‌‌های محدود چند نفره و در چند مرحله در مرکز اهدا خون حضور یافته و خون خود را اهداء کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: اعضای کانون‌های جوانان هلال احمر شهرستان یزد در راستای ترویج پویش قرار مهربانی و مبنی بر کاهش ذخایر خونی و تاکید به امر اهدای خون به منظور حفظ بانک خونی، در این پویش شرکت و جلوه‌ای از ایثار و نوع دوستی را رقم زدند.

نجات مصدوم 33 ساله در ارتفاعات مرزانک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: مرد 33 ساله‌ای که در ارتفاعات صعب‌العبور کوه مسجد در روستای مرزانک بخش خضرآباد مصدوم شده بود، توسط تیم واکنش سریع هلال‌احمر و تیم امداد و نجات کوهستان نجات یافت.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: در پی تماس همراهان فرد مصدوم در ساعت 15:45 امروز با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان یزد(EOC) مبنی بر مشکل شکستگی مچ پا در ارتفاعات صعب‌العبور کوه مسجد در روستای مرزانک بخش خضرآباد بلافاصله تیم واکنش سریع هلال احمر استان و دو تیم امداد و نجات کوهستان یزد و تیم امداد و نجات شهرستان یزد بعنوان پشتیبان جهت نجات جان مصدوم به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران تیم واکنش سریع هلال احمر و تیم امداد و نجات کوهستان پس از رسیدن به محل حادثه و دسترسی به مصدوم، (اتل بندی و کمک‌های اولیه) را انجام دادند.

آرزوی یتیمان یزدی در طرح "ضریح آرزوها" برآورده شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌زمان با دهه کرامت آرزوی تعدادی از یتیمان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان یزد با اجرای طرح "ضریح آرزوها" برآورده شد.

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه این طرح به همت اداره اوقاف شهرستان یزد و آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار شد، گفت: در این طرح تعدادی از یتیمان تحت حمایت کمیته امداد آرزوی خود را در برگه‌هایی نوشته و در ضریح امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد انداخته تا نسبت به برآورده شدن آن اقدام شود.

وی ادامه داد: جمعی از خیران طی برنامه‌ای خاص و در یک روز مشخص هرکدام نسبت به باز کردن یک پاکت دست‌نوشته ایتام اقدام و آرزوی آن‌ها را برآورده و در هفته کرامت دلشان را شاد کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: هدایای اهداشده به یتیمان شامل ماشین لباسشویی، اجاق‌گاز، دوچرخه، اسباب‌بازی، عروسک هوشمند، گوشی موبایل، کفش اسکیت، انگشتر طلا، نوشت‌افزار بود.

نمایش خیابانی "دختر بابا" در ابرکوه اجرا شد

همزمان با روز جهانی و هفته مبارزه با مواد مخدر، نمایش معلولین خیابانی "دختر بابا" به نویسندگی و کارگردانی مجید آزادگان و با هنرمندی مهرداد بهرامی و سپیده سادات احمدزاده با موضوع و محتوای آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر در ابرکوه اجرا شد.

حمیدرضا بصیری گفت: در نمایش "دختر بابا" که به همت سازمان مردم نهاد نیک اندیشان بشارت و مرکز توانبخشی حرفه‌ای معلولین ذهنی پسرانه شکوفه‌های امید اجرا شده بود، بازیگر اصلی نمایش را یک معلول جسمی حرکتی بر عهده داشت که سابق بر این در جشنواره‌های تئاتر معلولین استانی و منطقه‌ای نیز شرکت کرده بود.

بصیری افزود: تئاتر معلولین شاخه‌ای از هنر نمایش است که در ابرکوه به خوبی جایگاه خود را پیدا کرده و توانسته با تلاش نویسندگان و کارگردانان خوبی چون فهیمه بصیری و مجید آزادگان به موفقیت‌های چشمگیری مانند جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین بندعباس حضور پررنگی داشته باشد.

اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی میدان بعثت یزد

مدیر بهره برداری آب یزد از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی میدان بعثت خبر داد.

محمد حسین اسماعیلی گفت: اجرای این پروژه با هدف افزایش و تعدیل فشار آب در انتهای خیابان امام، بلوار صابریزدی و بخشی از حسن آباد اجرا شد.

اسماعیلی اظهار داشت: این پروژه با لوله گذاری به طول 30 متر و با استفاده از لوله 250 میلی متری پلی اتیلن انجام شد.

وی افزود: اجرای این پروژه با عبور از 45 مانع شامل کابل‌های مخابرات، فیبر نوری، شبکه برق فشار قوی و ضعیف و تاسیسات آبرسانی شهرداری و شرکت صورت گرفت.

انتهای پیام/782/ ز

نظر شما