شناسهٔ خبر: 41296948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاهم‌ ۲ هزار میلیارد ریالی برای نوسازی مدارس خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال با رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساماندهی این حوزه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی یکشنبه با اعلام این خبر افزود: موضوع این تفاهم نامه در جریان سفر خردادماه وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی مطرح و قرار شد با مشارکت استانداری و سازمان نوسازی مدارس اجرا شود.

وی افزود: در اجرای این تفاهم نامه ۱۴ هکتار زمین با کاربری آموزشی از حوزه راه و شهرسازی و شهرداری های خراسان شمالی به امر آموزش و پرورش تخصیص یافته که ۱۰ هکتار آن برای ساخت مدارس دولتی و چهار هکتار نیز برای ساخت مدارس غیرانتفاعی منظور می شود.

استاندار خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که با شتاب در روند واگذاری اراضی با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش استان، خراسان شمالی بتواند بخشی از نداشته های خود در بخش سخت افزاری و فضای آموزشی را تامین کند.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس نیز در این دیدار گفت: اعتقاد دارم به کمک همکاران استانی بخش قابل توجهی از مشکلات استان خراسان شمالی برطرف خواهد شد.

مهرالله رخشانی‌مهر، سهم استانداری خراسان شمالی و سازمان نوسازی مدارس برای اجرای تفاهم نامه مشترک را هزار میلیارد ریال دانست و افزود: تلاش داریم بخشی از پروژه هایی که نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند، از سطح استان جمع آوری شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود مدیریتی و نیروی انسانی در استان، پیش بینی نحوه تامین منابع مالی لازم برای این تفاهم نامه در کوتاه ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش، ۲۹ خرداد امسال به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی، دیدار با خیران مدرسه ساز و حضور در جلسه شورای اداری به استان خراسان شمالی سفر کرده بود.

نظر شما