شناسهٔ خبر: 41296649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

خسارت ۹۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری قزوین

قزوین - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: براساس ارزیابی های انجام شده، شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت حدود ۹۰ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری قزوین خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

نادر محمدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه خسارات این ویروس با درگیر شدن کشور با پیک دوم شیوع آن همچنان ادامه دارد و در حال ارزیابی برای برآورد خسارات خرداد و تیرماه به تاسیسات گردشگری استان هستیم.

وی اظهار داشت: بیشترین فشار و صدمه کرونا در بین کسب و کارها مربوط به حوزه گردشگری بوده که البته این موضوع منحصر به کشورمان نیست و کل فعالیت های این بخش در دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

این مسوول گفت: عمده خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری قزوین مربوط به مجتمع های خدماتی و پذیرایی بین راهی بوده است که حدود ۷۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند.

وی با بیان اینکه دولت برای کمک به جبران خسارات کرونا تسهیلاتی را در اختیار بخش های گردشگری قرار داده است،اظهار داشت: تاکنون حدود ۹۰ واحد گردشگری قزوین متقاضی دریافت این تسهیلات شده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین خواستار همکاری بیشتر بانک ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات خسارات کرونا به تاسیسات گردشگری استان شد.

استان قزوین دارای نزدیک به ۲۵۰ تاسیسات گردشگری شامل مجتمع های خدماتی و پذیرایی بین راهی، هتل ها و میهمان پذیرها و اقامتگاه های بوم گردی و دفاتر خدمات مسافرتی است.

نظر شما