شناسهٔ خبر: 41296598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خبراز شهرستان بافق

یزد - ایرنا - پلمب ۲ واحد صنفی متخلف و توزیع ۶۰۰ عدد سفره پارچه ای در میان نانوایان از جمله خبرهای روز یکشنبه شهرستان بافق است .

صاحب‌خبر -

 رییس اداره دامپزشکی بافق گفت: ۲ واحد صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی شهرستان  به دلیل تخلف، بی توجهی به تذکر بازرسان و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

فرزانه سالاری اظهار کرد: در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه و حفظ سلامت شهروندان ، از ابتدای سال ۹۹  تاکنون ۳۸ نوبت بازدید و نظارت از مراکز عرضه، تولید و نگهداری  فراورده‌های خام دامی از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی انجام شد که به خاطر شرایط کرونایی این بازرسی‌ها نسبت به سال گذشته (۹۸) ۲ برابر افزایش دارد.

وی تصریح کرد: بازدیدها مربوط به کشتارگاه ها، سردخانه های نگهداری فراورده‌های خام دامی، مراکز بسته‌بندی گوشت، قصابی‌ها و  رستوران‌های فعال است.

سالاری افزود: بازرسان به صورت مستمر از واحدهای تولیدی و عرضه فراورده‌های خام دامی بازدید و ضمن ارائه تذکر لازم موازین سازمان دامپزشکی را به متصدیان یادآور می‌شوند.

رییس اداره دامپزشکی بافق با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل بر تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: قطعه بندی و فراوری گوشت سفید و چرخ کردن گوشت قرمز در قصابی‌ها حتی در حضور مشتری، منع  تجمع غیرضروری و رعایت موازین بهداشت فردی توسط متصدی واحدها همچنان برقرار است.

سالاری به مردم توصیه کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و احتمال توزیع فراورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته توسط فروشندگان غیرمجاز، برای تهیه گوشت قرمز و سفید  حتماً به مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را از طریق تلفن ۳۲۴۳۷۳۱۲ یا سامانه پاسخگوی ۱۲۱۵ دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

۱۳ قصابی، ۱۵ فروشگاه مرغ و ماهی، یک کشتارگاه و ۱۰ غذاپزی و رستوران در شهرستان بافق فعالیت دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین به  گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اوایل اسفند ۹۸  تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه  بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ا ز این تعداد هزار و ۴۹۹ نفر آنها بستری شدند. 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند ،همچنین سه هزار و ۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: شرایط استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران قرمز است. همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را رعایت کنند. ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند موثر باشد.

بافق 

به مناسبت ۲۱ تیر روز جهانی بدون پلاستیک، توزیع ۶۰۰ عدد سفره پارچه‌ای از دیروز( شنبه) بین نانوایی‌هایی که از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کردند ،در شهرستان بافق آغاز شد.

مسوول محیط زیست و بهداشت شرکت سنگ آهن بافق اظهار کرد: کاربرد بسیار زیاد کیسه‌های پلاستیکی و تجزیه ناپذیری این ماده و آسیب‌های فراوانی که به محیط زیست وارد می کند یکی از دلایل نامگذاری این روز است.

حامد فتاحی افزود:  این کیسه‌ها با هدف آگاه سازی شهروندان در رابطه با کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی و حفظ محیط زیست در هفته بدون نایلکس، توزیع می شود.

به گفته وی، روز بدون نایلکس با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و واحد محیط زیست این شرکت با پیام « کیسه پلاستیکی کمتر، زمین پاک تر، زندگی بهتر» و توزیع سفره پارچه‌ای در بافق برگزار شد.

این فعال محیط زیست با اشاره به تجزیه طولانی کیسه‌های پلاستیکی و نامناسب بودن آن برای دفن بیان کرد:  با کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی آن با کیسه‌های پارچه‌ای برای کاهش این پسماند و سلامت محیط زیست موثر است ، می‌توان محیط زیستی عاری از پلاستیک و آلودگی داشته باشیم.

۱۷ نانوایی در شهرستان بافق فعالیت دارد و اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کند.

نظر شما