شناسهٔ خبر: 41296430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

چگونه بازیگر شویم (۱۰۸) /چه نکاتی از تمرین‌های قبل را در ذهن دارید؟

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1395/5/11/695082_175.jpg

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

چه نکاتی از تمرین‌های قبل را در ذهن دارید؟

چه نکاتی از تمرین‌های قبل را در ذهن دارید؟ آیا می‌توانید به زنجیره‌ای تکراری ومداوم، بدون قطع از تمرین‌های قبل برسید؟ امتحان کنید. سعی کنید در فرایافت‌های خود اصرار بورزید و به فکر راه‌های تازه نباشید، بلکه در همان الگو‌های تمرینی که به دفعات انجام داده‌اید به مهارت برسید. یادتان باشد که تمرین و تکرار، خاصیت تصحیح کننده دارد.

آ. بی نظمی داندان‌های پیشین فک بالا و با دندان‌های نیش هر دو فک جریان هوایی را که از حفره‌ی دهان می‌گذرد تغییر می‌دهد و بر کیفیت صوت تاثیر نامطلوبی بر جای می‌گذارد.

تحریک پذیری و آسیب دیدگی پوشش مخاطی لب‌ها و رشته‌های عصبی از دیگر پیامد‌های نامرتبی دندان‌های جلویی است. در چنین مواقعی باید تحت نظر پزشک دهان و دندان، کار سالم سازی را در کنار تمرین‌ها پیگیری کرد.

ب. پره‌ی زیر- زبانی، یکی از مهمترین نگهدارنده‌های زبان و همچنین، پرتاب کننده‌ی کلمات و حروفی است که با مخرج دهانی ادا می‌شوند. از دیگر وظایف این پره، کمک به لرزش و ارتعاش نوک زبان است که اصلی‌ترین عضو تکلم در انسان است. تقویت و گسترش دامنه‌ی حرکتی این پره را در حین تمرین‌ها مدنظر قرار دهید. معالجات اردتونسی به شرط اتصالات متحرک نمی‌تواند مانعی برای ادامه‌ی روند تمرین‌ها باشد.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/9/21/2384534_234.jpg

پ. صورت خود را زیاد به زحمت نیاندازید و پوست آن را بی جهت ماساژ‌های پی در پی ندهید. در هنگام رسیدن به آوا‌ها نیز ماسک صورت را با انقباض‌ها و انبساط‌های بی مورد و برای بروز حالات عاطفی در تمرین‌های آوایی – گفتاری دخیل نکنید.

ت. آرواره‌ها اعضای بسیار حساسی هستند و کاملا مستعدند که حالات بر روی هم گذاشتن فک‌ها را با نوع کاری که شما از آن‌ها می‌خواهید تغییر دهند. این خواسته (تغییر حالات فک‌ها) را حذف کنید و متوجه خطرات آن باشید.

وقتی دندان‌های بالایی و پایینی را از روی هم بر می‌دارید، عضله‌های آرواره را در هنگام باز کردن دهان، زیاد تحت فشار ندهید. معمولا شما برای باز کردن بیش از اندازه‌ی دهان ناچارید فک پایین را از شکل طبیعی خود خارج کنید. همین مورد باعث آسیب دیدگی آرواره می‌شود.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1395/1/29/490626_683.jpg

یادتان باشد وقتی دهان شما کاملا در شکل طبیعی خود و به شکل صحیح باز می‌شود که با بستن آرام آن دندان‌ها، کاملا درست و با تبعیت از شکل صحیح فک‌ها بر روی هم چفت بشوند.

ث. برای تمرین‌های تنفس عمیق، درست نیست که از دوو یا سه وعده‌ی سه دقیقه‌ای عمیق برای فرو بردن و یا بیرون دادن نفس استفاده کنید. تنفس عمیق بیش از اندازه، سنگین شدن و یا افت فشار و از آن مهمتر خشک شدن اندام بالایی گفتار را در شما می‌افزاید.

ج: نوشیدن آب معمولی، به صورت قطره‌ای و با فواصل منطقی، خالی از اشکال است.

انتهای پیام/

نظر شما