شناسهٔ خبر: 41295595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

تدفین جان‌باختگان کرونا در جهرم با نظارت کارشناسان بهداشت انجام می‌شود

شیراز-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تدفین جان باختگان ناشی از بیماری کرونا و یا متوفیان مشکوک به ابتلای به این ویروس در این شهرستان، با نظارت کامل کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این دانشگاه و با رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود.  

صاحب‌خبر -

سید مجید ارجمند، یکشنبه در نشست هماهنگی در مورد خاکسپاری بهداشتی متوفیان ناشی از کرونا اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای حوزه معاونت بهداشتی این دانشگاه از مرحله تحویل جسد از بیمارستان تا مرحله دفن بهداشتی و نهایی اجساد در شهرستان‌ جهرم بر روند این امور نظارت کامل دارند.

وی، با قدردانی از دست‌اندرکاران خاکسپاری متوفیان کرونا در این شهرستان افزود: مشکلات و کمبودهایی در آرامستان این منطقه برای تدفین متوفیان کرونا وجود دارد که برای برطرف شدن آنها نیاز است که تمهیدات لازم اندیشیده شده و مدیریت بهینه در این زمینه اعمال شود.

ارجمد اضافه کرد: شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط باید با برنامه‌ریزی، همه نیازهای آرامستان‌های این شهرستان را پیش‌بینی و مهیا کنند تا برای خاکسپاری جان باختگان ناشی از بیماری کرونا با مشکل مواجه نشویم.

نسرین زارعی، معاون فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این نشت گفت: این فرمانداری از آمادگی لازم برای کمک به حل مشکلات آرامستان‌ها و تدفین متوفیان کرونا برخوردار است.

در این جلسه همچنین مقرر شد، در شرایط شیوع کرونا همه اقدامات شهرداری و آرامستان‌ها در پیوند با موضوع جان باختگان کرونا، با نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام شود.

در این نشست،مدیر بیمارستان‌های پیمانیه و مطهری، نماینده شهرداری، نمایندگان دفتر امام جمعه و نمایندگان آرامستان‌های شهرستان جهرم حضور داشتند.

پلمب هفت واحد صنفی بی‌توجه به هشدارهای کرونایی 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین در حاشیه این نشست در گفت‌ و گو با ایرنا بیان داشت: با وجود هشدارهای پی در پی به واحدهای صنفی این شهرستان مبنی بر رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته و به دنبال بازدید بازرسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی این دانشگاه، هفت واحد صنفی این منطقه به دلیل بی توجهی به این هشدارها و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شدند.    

ارجمند ادامه داد: این واحدهای صنفی متخلف که شامل، ۲ نانوایی، یک واحد قهوه‌فروشی، یک واحد کبابی و بیرون بر، ۲ واحد لبنیات‌فروشی و یک واحد میوه‌فروشی است تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

وی، با تاکید بر اینکه این بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (بیست و دوم تیرماه ۹۹) تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.

نظر شما