شناسهٔ خبر: 41295398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای ۳۴ نفر از کارمندان بانک به ویروس کرونا

مدیر امور شعب بانک ملی کرمانشاه گفت: از تمام ۸۰۰ کارمند بانک‌های ملی سطح استان تست کرونا گرفته شد و در نهایت مثبت بودن نتیجه ۳۴ نفر محرز شده استِ، ضمن اینکه تاکنون ۲ نفر از کارکنان این بانک بر اثر کرونا جانشان را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهزاد جلیلیان بیان داشت: یکی از این ۲ نفر جانباخته جزو پرسنل بازنشسته بانک و فرد دیگر جزو نیرو‌های شاغل است.

او همچنین از فوت یکی دیگر از پرسنل بانک ملی در این ایام خبر داد که به گفته او، علت مرگ سکته قلبی اعلام شده است.

جلیلیان با اشاره به اهمیت فعالیت بانک‌ها و خدمات دهی به شهروندان از هماهنگی برای اعزام تیم پزشکی تهران به کرمانشاه خبر داد و گفت: این تیم پزشکی از تمام کارکنان بانک ملی استان آزمایش خون و پی سی آر PCR انجام داده اند.

او، بیشترین آمار مبتلایان را مربوط به شهر‌های کرمانشاه، جوانرود، کنگاور و سرپل ذهاب اعلام کرد.

مدیرامور شعب بانک ملی استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شعب توضیح داد که آذرماه سال ۹۸ حتی قبل از اعلام ورود کرونا به ایران همزمان با شیوع کرونا در چین دستورالعمل ممنوعیت دست دادن، روبوسی، رعایت فاصله و حتی ممنوعیت پذیرایی ابلاغ شده بود.

جلیلیان، عامل اصلی ابتلای کارکنان بانک ملی به کرونا را بی مبالاتی خارج از سیستم بانک و شرکت در آیین‌هایی مانند عروسی و عزاداری بستگان دانست و گفت: بسیاری از افراد بعد از کاهش محدودیت‌های اولیه تصورشان مبنی بر اتمام این بیماری بود.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در ادامه در خصوص وضعیت غربالگری کرونا برای سایر بانک‌ها نیز گفت که این غربالگری فقط مختص بانک ملی بوده و مطابق هماهنگی‌های انجام شده اگر کارمندی از سایر بانک‌ها دارای نشانه‌هایی از بیماری باشد باید تست کرونا بدهد.

به گفته جلیلیان، طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت از افراد زیر ۶۰ سال در حالت عادی تست کرونا گرفته نمی‌شود، اما طبق رایزنی ها، کارکنان شبکه بانکی استان از این قاعده مستثنی هستند.


انتهای پیام/ز

نظر شما