شناسهٔ خبر: 41295339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار خراسان جنوبی| از راه اندازی پرواز مسیر بیرجند- تهران- کیش تا گازرسانی به بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی

گروه استان‌ها- بسته خبری از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی گردآوری شده و در اختیار مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آن‌ها به شرح زیر است:

دستگیری عامل شکار 41 قطعه پرنده وحشی در شهرستان طبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از دستگیری عامل شکار پرندگان وحشی در این شهرستان خبر داد.

حاتمی گفت: بر اساس گزارشات واصله از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز توسط شخصی با هویت معلوم در یکی از روستاهای بخش دیهوک شهرستان طبس، مأمور ان اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با همکاری ماوران انتظامی پاسگاه زنوغان به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: پس از هماهنگی و اخذ مجوز قضایی از مراجع قضایی شهرستان، منزل فرد مورد نظر مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس اظهار داشت: بر بازرسی از منزل فرد مورد نظر 41 قطعه پرنده وحشی سهره که با استفاده از دام زنده‌گیری شده بودند کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پس از حصول اطمینان از سلامت پرندگان کشف شده ، بلافاصله به آغوش طبیعت بازگردانده شدند و پرونده متهم دستگیر شده نیز برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 فعال سازی خدمت پیله وری بر روی کارت الکترونیکی مبادلات مرزی

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: متقاضیان دریافت کارت پیله وری در شهرستان‌های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود جهت دریافت خدمات پیله وری اقدام کنند.

الیاس جویبان با بیان اینکه این خدمت بر روی کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان فعال خواهد شد اظهار داشت: متقاضیانی که کارت الکترونیک مرزنشینان ندارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان های مرزی ابتدا نسبت به ثبت نام و اخذ کارت مذکور اقدام کرده و سپس درخواست فعال سازی خدمت پیله وری را تکمیل کنند.

وی افزود: پیله وران ساکن در شهرستان‌های مرزی می‌توانند اقلام مجاز تجاری را از بازارچه‌های مرزی فعال استان صادر و یا وارد کنند.

برگزاری دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در طبس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طبس گفت: با توجه به آغاز موج دوم کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری منحوس و همچنین بازگشت برخی از محدودیت‌ها دومین مرحله رزمایش مقابله با کرونا در طبس از روز ولادت علی بن موسی الرضا (ع) با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) شروع به کار کرد.

سرهنگ دوم پاسدار علی خبازی افزود: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سه مقطع ده روزه دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر در طبس اجرا می‌شود.

وی افزود  این مرحله با هدف به صحنه آوردن تمامی دستگاه‌ها و نهادها و اقشار مختلف بسیج، خیرین، هیئات مذهبی، موسسات خیریه و مردم در پشتیبانی، حمایت و کمک‌های مالی برای هم افزایی در تقویت نهضت جهش تولید و کمک مومنانه هم زمان با مناسبت‌های مذهبی در طول سال برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طبس بیان کرد: در این رزمایش بسیج و سپاه با تمام ظرفیت پای کار خواهد بود و در راستای ظرفیت سازی با تمام دستگاه‌ها و نهاد ها همکاری خواهد داشت.

رشد 75 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد خراسان جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال مردم سخاوتمند استان بالغ بر 24 میلیارد و 424 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر  تحت پوشش کمیته امداد کمک کردند.

احمد رفیعی به رشد 75 درصدی این کمکهای مردمی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: از این میزان کمک جمع آوری شده 9 میلیارد و 939 میلیون تومان نقدی و 14 میلیارد و 485 میلیون تومان غیرنقدی و خدمات بوده است.

وی ادامه داد: کمک‌های جمع آوری شده مردم استان در سرفصل های خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن، موردی و غیره مددجویان تحت حمایت و نیازمندان هزینه می‌شود.

رفیعی  با بیان اینکه میانگین کمک ماهانه مردم به نیازمندان در این مدت هشت میلیارد و 141 میلیون تومان بوده است گفت: به طور میانگین سرانه کمک هر نفر به امداد 32 هزار تومان و سرانه کمک هر خانوار به نیازمندان این نهاد 109 هزار تومان بوده است.

رئیس دفتر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس منصوب شد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، طی حکمی سعید امینی‌نسب را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.

حسین خسروی همچنین در حکمی جداگانه مهدی کاظمی‌فرد را به عنوان مسئول روابط عمومی و امور رسانه دفتر خود منصوب کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این حکم با تاکید براینکه برای توسعه و پیشرفت باید همه سلایق سیاسی استفاده شود گفت: باید از تجربیات بزرگان و خلاقیت جوانان در پیشبرد توسعه حوزه انتخابیه استفاده شود. 

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و استفاده از توان جوانان در توسعه و پیشرفت عنوان کرد: یکی از وظایف نیروهای انقلاب این است که به جوانان میدان بدهند و به کادرسازی نیروهای انقلاب کمک کند. 

خسروی با تاکید بر رفع مشکلات مردم افزود: برای رفع مشکلات باید از تجربیات افراد با سابقه و پیشکسوت و در کنار آن از نیرو های جوان و متخصص استفاده شود. تشکیل کارگروه ها و اتاق فکر و برنامه‌ریزی یکی از وظایف رئیس دفتر است که باید انجام شود. 

حضور 2 ساعته استاندار خراسان جنوبی در مرکز سامد 

استاندار خراسان جنوبی برای گفتگوی مستقیم با مردم در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت حضور یافت. 

معتمدیان در این گفتگوی تلفنی به 25 مورد از درخواستها و شکایت‌های مردمی به صورت برخط و مستقیم پاسخ داد.

ارتباط استاندار به صورت در لحظه با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و ارائه دستورات لازم برای رفع مشکلات و موارد مطرح شده از دیگر اتفاقات این حضور 2 ساعته بود.

پرواز مسیر بیرجند- تهران- کیش به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از پیشرفت 35 درصدی پروژه ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد.

عظیم طهماسبی با اشاره به اینکه پروژه ساخت ترمینال جدید 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود امکان تهیه اقلام نما وجود ندارد و قبلا اقلام مورد نیاز را وارد می‌کردیم و اکنون این روند متوقف شده است. کار بتون‌ریزی ترمینال تمام شده و اکنون کارهای داخلی، نما، تاسیسات و موتورخانه در حال انجام است و تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا مشکلات مربوط به تهیه اقلام نما رع  شود و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی با اشاره به وضعیت پروازهای فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در 3 ماهه اول سال در مقایسه با سه ماهه اول سال 98 حدود 3 درصد کاهش پرواز داشتیم البته در فروردین میزان کاهش بیشتر بود چون پروازها عملا متوقف شده بود اما در اردیبهشت و خرداد ماه همه پروازهایی که متوقف شده بودند دوباره از سر گرفته شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی درباره برنامه‌های آینده فرودگاه بیرجند نیز عنوان کرد: افزایش پرواز در مسیر بیرجند- مشهد و زاهدان و چابهار را در برنامه داریم و چنانچه ناوگان مورد نیاز فراهم شود این کار را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه روزانه 2 پرواز از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود از برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز در مسیر کیش خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌ها برای پرواز به کیش انجام شده اما به دلیل شیوع کرونا، کیش محدودیت‌هایی در نظر گرفته است و فعلا این برنامه منتفی است اما به محض این که شرایط به حالت عادی بر گردد پرواز بیرجند –تهران- کیش راه‌اندازی خواهد شد.

کشف بیش از 5 میلیارد ریال کالای قاچاق در طبس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف 28 دستگاه کولر گازی به ارزش 5 میلیارد و 600 میلیون ریال در شهرستان طبس خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر حیدری اظهار داشت: مأموران کلانتری 11 عباسپور شهرستان طبس هنگام کنترل محورهای عبوری به یک کامیونت مشکوک و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو 28دستگاه کولرگازی خارجی که فاقد هر گونه مجوز گمرکی بود، کشف کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را 5 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

گازرسانی به بیش از 10 هزار واحد مسکونی و تجاری در استان

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امسال 400 روستا، 150 واحد صنعتی و 10 هزار واحد مسکونی محرومان در خراسان جنوبی گازدار می‌شوند.

هاشمی بیان کرد: در صورت تخصیص نقدینگی به موقع و مناسب و نبود موانع اجرایی و قانونی، 400 روستای دیگر امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد که با اجرای این طرحها، درصد بهره مندی روستا‌های خراسان جنوبی از گاز، تا پایان سال به بیش از 90 درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 440 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی استان به گاز دسترسی دارند افزود: گازرسانی به 150 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی دیگر و همچنین اصلاح و تقویت شبکه‌های موجود گازدار از دیگر برنامه‌های امسال شرکت گاز استان در حوزه صنعت و خدمات است.

معدوم سازی 10 تن فرآورده خام دامی در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: 10 تن و 16 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی طی سه ماهه نخست سال جاری معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

محمد اصغرزاده بیان کرد: تأمین سلامت و بهداشت غذایی جامعه یکی از رسالت‌های این سازمان بوده که در این راستا نظارت‌های مستمری از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سوپرمارکت‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، مرغ فروشی‌ها و لبنیاتی‌ها به صورت مستمر توسط تیم‌ها نظارتی اداره کل دامپزشکی استان پایش و رصد می‌شوند.

انتهای پیام/255/ ع

نظر شما