شناسهٔ خبر: 41295114 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاربرد فناوری در متن زندگی؛ استقبال بیش از یک میلیون نفر از احراز هویت غیرحضوری

با گذشت یک ماه و نیم از اجرای طرح احراز هویت غیرحضوری در کشور، بیش از یک میلیون و صدهزار نفر با استفاده از سامانه سیگنال احراز هویت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت با اشاره به اینکه طیف متنوعی از مردم به دلیل بازدهی بالای بورس جذب بازار سرمایه شده اند و این امر مبارک و ارزشمندی برای اقتصاد کشور است، گفت:َ افزایش شمول مالی در بازار سرمایه، سال‌های طولانی، هدف و دغدغه بوده است که اکنون محقق شده و شاهد ورود افراد بسیاری به این بازار هستیم.

وی افزود: این حضور گسترده، پیش‌نیازهایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ساده کردن فرایندهاست. ورود افراد به بورس نیازمند ثبت‌نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی و در نهایت دریافت کد معاملات آنلاین است. شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس آمدند و ظرف مدت کوتاهی دو گام اول به صورت غیرحضوری قابل انجام شد. امیدواریم هر چه زودتر این امکان برای مرحله آخر نیز فراهم شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: چند مجموعه، سامانه‌هایی را برای احراز هویت غیرحضوری مهیا کردند که یکی از آن‌ها شرکت دانش‌بنیان پارت بود که بر بستر سامانه سیگنال، پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن بازار سرمایه، این خدمت را ارائه کرد. در حالی که تنها یک ماه و نیم از آغاز احراز هویت غیرحضوری در کشور می‌گذرد، بیش از یک میلیون و صد هزار نفر با استفاده از سامانه سیگنال احراز هویت شده‌اند.

دکتر علی رسولی‌زاده افزود: اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم این کار تنها در 10 تا 15 دقیقه انجام می‌شود و افراد را از بیرون آمدن از خانه و قرار گرفتن در صف‌های طولانی پیشخوان و بانک و ... رها می‌کند. انجام چنین کاری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ممکن شده است. در فرایند احراز هویت غیرحضوری افراد پس از نصب اپلیکیشن سیگنال با ورود اطلاعات و گرفتن یک عکس و ویدئوی سلفی از خودشان، توسط هوش مصنوعی شناسایی و با اطلاعات هویتی آن‌ها تطبیق داده می‌شود. به این صورت احراز هویت در زمانی بسیار کوتاه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما