شناسهٔ خبر: 41295037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از ماسک در آذربایجان شرقی نظارت می شود

تبریز-ایرنا- بر اساس مصوبه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی بر اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک در ادارات و اماکن عمومی نظارت می شود.

صاحب‌خبر -

در نشست روز یکشنبه کمیته مزبور مقرر شد ضمن نظارت دقیق بر اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک، اجرای دقیق فاصله گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی و مقابله با قهوه خانه های سنتی عرضه کننده قلیان و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در باشگاه های ورزشی نیز با جدیت و حساسیت بیشتر رصد شده و نظارت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی، در این نشست نظارت دقیق بر رعایت استفاده از ماسک در اماکن عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عادی‌ انگاری در شرایط فعلی بسیار خطرناک است.

جواد رحمتی با بیان اینکه کرونا و شیوع سریع آن به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست، اظهار داشت: همه باید برای ایجاد حساسیت هرچه بیشتر در بین مردم تلاش کنیم و اغماض و سهل انگاری در این زمینه پذیرفته شده نیست.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از مسافرت های غیرضروری و حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها، یادآور شد: حضور در چنین مراسم هایی به معنای بازی با جان خود و دیگران است و باید با فرهنگ سازی در این زمینه به برخی باورهای سنتی و غلط پایان دهیم چون بر اساس آمارهای موجود دلیل ابتلای افزون بر 80 درصد کرونایی ها حضور در چنین تجمعات بوده است.

رحمتی اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی نه در شعار، بلکه در مقام عمل باید مورد توجه تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد و برای تحقق این هدف نیز باید بتوانیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی استفاده کنیم.

رحمتی نظارت دقیق و درست شهرداری بر تاکسی های درون شهری برای رعایت پروتکل های بهداشتی را خواستار شد و گفت: آگاه سازی رانندگان تاکسی باید توسط شهرداری مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورت بی توجهی رانندگان به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی، متناسب با ضوابط با آنان برخورد شود.

نظر شما