شناسهٔ خبر: 41294884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ واحد در استان زنجان ماسک تولید می‌کنند

زنجان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا تنها یک واحد نیمه‌فعال تولید ماسک در این استان فعالیت می‌کرد اما اکنون ۹ واحد تولید ماسک فعال بوده که سه مورد از آن‌ها به طور کامل صنعتی و بقیه نیمه‌صنعتی هستند.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به ریاست استاندار و به صورت ویدئوکنفرانس در مرکز تحقیقات شرکت تریتا دارو هزاره سوم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: در مقطعی، مجوز صادرات ماسک داده شده بود اما این مورد تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، صادرات هرگونه ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده است، گفت: از مجموع ۱۳۱ مصوبه، ۶۲ مورد به میزان ۴۷ درصد اجرایی شده و ۵۸ مورد در دست اجرا بوده و اجرای برخی مصوبات نیز زمان‌بر است.

وی افزود: بر اساس تطبیق در سامانه گروه ملی اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، ۹۲ درصد مصوبات کارگروه استان در سال گذشته و ۱۰۰ درصد مصوبات سال ۹۷ اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار زنجان پیش از این جلسه از واحدهای قطعه‌گستر راسپینا (سازنده قطعات لنت خودرو)، لنت‌گستر راسپینا (تولیدکننده قطعات لنت) نورد آلیاژی فولاد آریا (تولیدکننده انوع فولاد)، یاشیل قطره (تولیدکننده انواع لوله آبیاری و کشاورزی)، واحد تولید ماسک بهداشتی کارخانه تریتا دارو هزاره سوم، واحد تولید مواد ضدعفونی‌کننده بهداشتی کارخانه تریتا دارو هزاره سوم و مرکز تحقیقات این واحد بازدید کرد. 

نظر شما