شناسهٔ خبر: 41294880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان بوشهر واگذار شد

بوشهر- ایرنا- همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی و واگذاری ۲هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در کشور، ۳۰ واحد به افراد واجد شرایط در بوشهر واگذار شد.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل بهزیستی استان بوشهر روز یکشنبه در این آئین گفت: سازمان بهزیستی برای خانواده‌های دو معلول روستایی تا سقف ۳۶۰ میلیون ریال و خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال و برای سایر معلولان و مددجویان زیر پوشش این کمک بلاعوض تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال بصورت کمک‌های بلاعوض ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

غلامرضا حاجیونی افزود: این واحدهای مسکونی در راستای حمایت از گروه‌های هدف سازمان بهزیستی، خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و چند معلول ، زنان سرپرست خانوار ، معلولان خود سرپرست و سرپرست خانوار  و فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبودیافتگان احداث شده است.

وی یادآورشد: با همت دولت  از ابتدای طرح نهضت تامین مسکن تاکنون دوهزار و ۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد احداث و تحویل شده است.

حاجیونی افزود: از این تعداد ۲۰۷ واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول که شامل ۱۳۵ واحد شهری و ۷۲ واحد روستایی تحویل شده است.

وی بیان کرد: مابقی به خانواده های جامعه شامل زنان سرپرست خانوار، سالمندان و سایر معلولان واگذار شده است.

حاجیونی گفت: با وجود همه اقدام‌های  انجام شده ولی در زمان حاضر یکهزارو ۷۰۳ نفر از مددجویان بهزیستی استان بوشهر در نوبت مسکن هستند که تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف مشکل مسکن این قشر از جمعیت برطرف شود.

نظر شما