شناسهٔ خبر: 41294293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵.۷ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد

گروه استان‌ها- مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۵.۷ میلیون تن کالای تجاری به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

صاحب‌خبر -

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر به صادرات از گمرکات استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: صادرات از گمرکات استان بوشهر به سه گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای تجاری تقسیم شده است.

وی از صادرات افزون بر 5 میلیون تن کالا با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 5 میلیون و 700 هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 188 میلیون دلار از 11  گمرک استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در این مدت بیش از 7 هزار تن میعانات گازی به ارزش 3.7 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است گفت: در این مدت 4.2 میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و 140 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد.

قره‌بیگی با اشاره به به صادرات یک میلیون و 300 هزار تن دیگر محصولات و کالاهای تجاری از گمرکات استان بوشهر بیان کرد:ارزش این محصولات 44 میلیون دلار است که به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی، صادرات میعانات گازی را مربوط به  گمرکات خارگ و پارس جنوبی دانست و تصریح کرد: بیشترین حجم صادرات استان بوشهر از گمرک پارس جنوبی انجام شده که 75 درصد صادرات سه ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، بوتان، پروپان، پلی‌اتیلن، متانول، کود اوره، استایرن، بوتن، رافینت، سیمان، کلینکر، روغن پایه تصفیه اول، پلی‌استایرن و الکیل بنزن خطی را از جمله محموله‌های صادراتی دانست.

قره‌بیگی با بیان اینکه این کالاها به 10 کشور جهان صادر شده است افزود: بیشترین کالاها از گمرکات استان بوشهر به چین و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی بیشترین محموله‌های صادراتی بدون احتساب میعانات گازی را محصولات پتروشیمی، کالاهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی دانست و تصریح کرد: مجموعا 5 میلیون و 708 هزار تن انواع محصولات به ارزش 167 هزار میلیارد ریال از گمرکات 11 گانه استان بوشهر در سه ماه نخست امسال صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر از واردات کالا خبر داد و خاطر نشان کرد: در 3 ماه نخست امسال 106.4 هزار تن کالا به ارزش 218 میلیون و 135 هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده  که از نظر وزنی 5  درصد و ارزشی 17 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

قره‌بیگی بیشترین حجم واردات را مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دانست و بیان کرد: بیش از 94 درصد کل واردات گمرکات استان بوشهر مربوط به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

وی، با بیان اینکه این محصولات از 10 کشور وارد شده است گفت: بیشترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر مربوط به کشور امارات متحده عربی و چین است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما