شناسهٔ خبر: 41294167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عریقات: شیوع کرونا در زندان‌های رژیم اشغالگر منجر به فاجعه می‌شود

حمید محمدطاهری

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در سخنانی گفت که شیوع کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به طور حتم منجر به یک فاجعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در سخنانی اظهار کرد که شیوع کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی منجر به فاجعه‌ای اجتناب ناپذیر خواهد شد که دولت این رژیم مسؤول آن است.

وی ضمن درخواست از مقامات اسرائیل برای آزاد کردن فوری اسیران بیمار، مسن، کودکان و زنان در سایه خطر شیوع کرونا در زندان‌ها، گفت که شیوع کرونا در زندان‌های اسرائیل پیامدهای غیرقابل تحملی را به همراه خواهد داشت.

عریقات تصریح کرد که طی چند ماه گذشته به جامعه بین‌الملل نسبت به خطر شیوع کرونا در داخل زندان‌های اسرائیل هشدار داده و از آن خواسته که در این مسأله ورود کند. در واقع پاسخ منفی اسرائیل به درخواست‌های فلسطینی و بین‌المللی و بی‌توجهی آن به قوانین انسانی بین‌المللی، جامعه بین‌الملل را ملزم می‌کند که تماشاگر این مسأله نباشد و اقدامات فوری و موثری برای پاسخگویی به تخلفات سازمان یافته و مداوم رژیم اشغالگر انجام دهند.

وی بار دیگر بر صدور مجوز بازدید یک هیئت بین‌المللی تحقیق از زندان‌های اسرائیل، معاینه اسیران برای اطمینان از انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر ابتلای آنها به کرونا تأکید کرد.

عریقات همچنین از دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا پیش از آن‌که دیر شود تحقیقات جنایی را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام

نظر شما