شناسهٔ خبر: 41293534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار به همشهریان قمی؛ شاخص کیفیت هوای شهر در وضعیت ناسالم قرار گرفت

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان، مبنی برافزایش سرعت باد و خیزش موقت گردوخاک در قم، شاخص کیفیت هوای شهر به علت افزایش آلاینده ذرات معلق هوا در وضعیت ناسالم قرارگرفته است.

صاحب‌خبر -

محسن اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان، مبنی بر افزایش سرعت باد و خیزش موقت گردوخاک از تاریخ 22 تیر لغایت 23  تیرماه در شهر قم و بر‌اساس اطلاعات اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان، شاخص کیفیت هوای شهر قم به علت افزایش آلاینده ذرات معلق هوا در وضعیت ناسالم قرارگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه میزان این آلاینده‌ها بیش‌ازحد مجاز است، افزود: توصیه می‌کنیم افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد بایستی فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی به بیان توصیه‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: از همشهریان گرامی به‌ویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تقاضا می‌شود در جهت حفظ سلامت خود از خروج غیرضروری از ساختمان به‌منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا بپرهیزند.

اروجی با تأکید بر ماندگار نبودن این شرایط با توجه به گزارش اداره‌کل هواشناسی ادامه داد: عدم انجام فعالیت‌های بدنی شدید به‌منظور کاهش آسیب به دستگاه تنفسی و سیستم قلب و عروق و استفاده از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد برای افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار دارند از دیگر اقداماتی است که شهروندان قمی باید در راستای حفظ سلامتی خود در این شرایط انجام دهند.

انتهای پیام/451/ ز

نظر شما