شناسهٔ خبر: 41292304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گزارش:

پشت پرده ادعای حذف فرماندهان سپاه و خرابکاری هسته‌ای / تا انتخابات آمریکا با چه نقشه‌ای رو‌به‌رو هستیم؟

افشاگری نیویورک تایمز در مورد همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونسیتی نشان می‌دهد که محور عبری آمریکایی بار دیگر راهبرد شومی علیه منافع ایران در پیش گرفته است. به گزارش خبرگزاری بسیج، روزها جنجال پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و فروریختن برجام سرخط خبرها شده است و روزی نیست که تحلیل ‌گران و سیاستمداران از تلاش‌های مقامات آمریکایی و صهیونیستی برای امنیتی کردن مجدد پرونده هسته‌ای ایران سخنی نگویند.

صاحب‌خبر -
 
  به گزارش خبرگزاری بسیج، روزها جنجال پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و فروریختن برجام سرخط خبرها شده است و روزی نیست که تحلیل ‌گران و سیاستمداران از تلاش‌های مقامات آمریکایی و صهیونیستی برای امنیتی کردن مجدد پرونده هسته‌ای ایران سخنی نگویند.

همچنین دیگر بر کسی پوشیده نیست که از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، رژیم صهیونیستی از طریق جرد کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا توانسته است تا محور آمریکایی و صهیونیستی را علیه ایران فعال‌تر کرده و در این مسیر متاسفانه برخی رهبران کشورهای عربی که فاقد درک درستی از منطقه هستند را نیز با خود همراه ساخته است.

ادعای نیویورک تایمز

نیویورک‌تایمز در گزارش روز ۱۰ جولای خود (۲۰ تیر) که به قلم سه نفر از گزارش نویسان این روزنامه نوشته شده، مدعی شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی راهبرد جدیدی را علیه ایران طراحی کرده و در حال اجرا کردن هستند. بر اساس این گزارش، هدف از این راهبرد جدید علیه ایران، انجام عملیات‌های مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، بدون ورود به مرحله جنگ است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود افزوده است: تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و تهران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در حال ورود به مرحله خطرناک‌تری است.

کمین محور عبری_آمریکایی علیه ایران / وقتی ایجاد بی‌اعتمادی داخلی راهبرد واشنگتن می‌شود

نیویورک‌تایمز با اشاره به این موضوع که برایان هوک مسئول اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا پیش از این تاکید کرده است، بی‌عملی در مقابل تهران به نحوی سبب شده است که رفتار آمریکا بزدلانه تعبیر شود و این اقدام ایران را جسورتر کرده است. این روزنامه مدعی شده است که برای تنظیم این گزارش با تنی چند از مقامات آمریکایی گفتگو داشته است.

نیویورک‌تایمز تصریح می‌کند که انجام برخی حملات مخفیانه با هدف حذف فرماندهان بلندپایه سپاه پاسداران، به عقب راندن برنامه‌های هسته‌ای ایران و تخریب برخی تاسیسات اتمی کشورمان از جمله مواردی است که در راهبرد مشترک میان آمریکا و اسرائیل علیه تهران در حال انجام است.

کمین محور عبری_آمریکایی علیه ایران / وقتی ایجاد بی‌اعتمادی داخلی راهبرد واشنگتن می‌شود

این روزنامه در ادامه با اشاره به وقوع چند انفجار در ایران از قبیل آنچه در انفجار مخازن گاز در پارچین و همچنین انفجار سوله در حال ساخت در سایت غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داده، مدعی شده است که این اقدامات از سوی آمریکا و اسرائیل برنامه ریزی شده است و آن را با تجربه بدافزار استاکس نت که نزدیک به یک دهه پیش سبب اخلال در صنعت هسته‌ای ایران شد، مقایسه کرده است.

اما مهم‌ترین نکته در گزارش این روزنامه که تلاش شده است در پس اطلاعات ارئه شده مطرح شود این است که نیویورک‌تایمز با یادآوری ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و همچنین ادعای بنیامین نتانیاهو در سرقت ده‌ها هزار سند آرشیوی مربوط به برنامه اتمی ایران، مدعی شده است که این حجم از خرابکاری‌های و اقدامات علیه تهران، جز با حضور عوامل نفوذی محقق نمی‌شده است.

نیویورک‌تایمز با اشاره به دوستی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که در ابتدای به کار دولت ترامپ رئیس سازمان مرکزی اطلاعات این کشور یا همان سی‌آی‌ای بوده است با یوشی کوهن رئیس موساد، می‌افزاید که هدایت‌های فردی مثل کوهن موجب برخی خرابکاری‌ها در صنعت هسته‌ای ایران شده‌است.

کمین محور عبری_آمریکایی علیه ایران / وقتی ایجاد بی‌اعتمادی داخلی راهبرد واشنگتن می‌شود

به‌نظر می‌رسد این افشاگری توسط نیویورک‌ تایمز کاملا آگاهانه و هوشمندانه بوده است تا به نحوی به افکار عمومی در ایران و همچنین مسئولان داخلی بقبولاند که سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی توانسته‌اند با رخنه در نهادهای امنیتی و استراتژیک ایرانی، موجب خسارت‌های به اصطلاح جبران ناپذیری شوند.

این اتفاق سبب می‌شود که میان مسئولان ایرانی و همچنین نهادهای امنیتی اختلاف ایجاد شده و جو بی‌اعتمادی میان آنها حاکم شود. موضوع بعدی نیز بحث القای این نکته در میان افکار عمومی است که نهادهای امنیتی خارجی از قدرت بسیار بالایی در مقابل نیروهای امنیتی ایرانی برخوردار هستند که این موضوع نیز سبب تشکیک مردم به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان می‌شود.

نباید این نکته را فراموش کرد این روزها که سیاست فشار حداکثری علیه ایران که راهبرد سردمداران کاخ سفید بوده، با شکست جدی مواجه شده است و چون مقامات آمریکایی نتوانسته‌اند در میدان جنگ سخت به پیروزی دست پیدا کنند، تلاش می‌کنند که با تغییر میدان بازی و در بستر جنگ نرم، میان مسئولان کشورمان اختلاف انداخته تا بتوانند مقاومت هوشمندانه و استراتژیک ایران را درهم شکنند.

البته ناگفته نماند که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی همیشه مهره‌هایی در داخل ایران داشته و دارند و می‌توان به بازداشت و محاکمه آنها در طول چند سال اخیر اشاره کرد که اتفاقا این موضوع نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ایرانی همیشه یک قدم نسبت به جاسوسان آمریکایی و صهیونیستی جلو بوده و توطئه‌های آنان را ناکام می‌گذارند.

کمین محور عبری_آمریکایی علیه ایران / وقتی ایجاد بی‌اعتمادی داخلی راهبرد واشنگتن می‌شود

اما نکته حائز اهمیت این است که گزارش نیویورک‌تایمز در کنار اینکه می‌خواهد با اختلاف افکنی داخلی، یک بحران مشروعیت برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده و اصطلاحا مقامات ایرانی را به جان هم بیاندازد، بنا دارد تا در سایه این به اصطلاح افشاگری و اختلاف افکنی ناشی از آن، به نحوی یک پوشش ظاهری برای جاسوسان داخلی خود ایجاد کند تا آنها بتوانند در سایه اتهام زنی و بی‌اعتمادی مسئولان به هم، نیت‌های شوم خود را پیش برند.

هر چند آنچه نیویورک‌تایمز در مورد راهبرد جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه تهران ادعا می‌کند، موضوع جدیدی نیست و تخاصم واشنگتن و تل‌آویو نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد؛ ولی باید توجه داشت که این روزنامه آمریکایی تلاش می‌کند در سایه افشاگری و صحبت از راهبرد جدید، عملا استراتژی اختلاف افکنی را برای ایران به پیش ببرد.

استراتژی که در آن عملا میان مردم و نظام از یک سو و مسئولان نظام از سوی دیگر یک صف آرایی ایجاد کند که محور آن بر بی‌اعتمادی به هم است. دشمن به خوبی می‌داند آنچه نظام اسلامی را در ۴۲ سال اخیر در تندبادهای حوادث بیمه کرده، وحدت و یکدلی همه مردم و مسئولان با هم بوده و بر این عقیده هستند که می‌توانند با اتخاذ این راهبرد، وحدت ملی و یکدلی را از بین برده تا در نهایت به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند.

 

*دانشجو

نظر شما