شناسهٔ خبر: 41291688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در جذب نیرو مجتمع دخانیات از افراد بومی استفاده شود

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در مجتمع دخانیان گفت: به منظور ایجاد اشتغال در گیلان نتظار می‌رود در مسیر جذب نیروی مجتمع دخانیات، صرفاً از افراد بومی گیلان و جوانان متخصص به‌صورت عادلانه و با اطلاع‌رسانی شایسته استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار با معاون مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات ایران با اشاره به نام‌گذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در مجتمع دخانیات گیلان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد این مجموعه در سطح کشور، جزو انتظارات است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی استان گیلان در فراهم آوردن بستر کشت توتون گفت: استان گیلان دارای پیشینه خوبی در حوزه کشت توتون بوده به همین دلیل و در راستای اشتغال‌زایی با اولویت جوانان دانش‌آموخته بخش کشاورزی استان، آمادگی داریم بستر کشت توتون و ایجاد مزارع نمونه این حوزه را فراهم کنیم تا بخشی از مواد اولیه موردنیاز مجتمع دخانیات گیلان از این طریق تأمین شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه باید در مسیر جذب نیروی مجتمع دخانیات از افراد بومی همین استان استفاده شود، بیان کرد: استان گیلان برای پرداخت تسهیلات در مسیر ایجاد خطوط تولید جدید، فعال کردن خطوط راکد و اشتغال‌زایی آمادگی کامل را دارد ولی انتظار می‌رود در مسیر جذب نیروی مجتمع دخانیات، صرفاً از افراد بومی گیلان و جوانان متخصص به‌صورت عادلانه و با اطلاع‌رسانی شایسته استفاده شود.

استان گیلان مستعد کشت توتون در کشور است

معاون مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه دخانیات یک بنگاه اقتصادی است، اظهار کرد: شرکت دخانیات به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید باعث پویایی در ایجاد اشتغال در بین جوانان می‌شود.

علیرضا فتحی نیا با تأکید بر اقدام برای آموزش کشت توتون در کشور گفت: به‌منظور بهره‌گیری از دانش‌آموختگان حوزه کشاورزی، با ایجاد بسترهای موردنیاز همچون پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و اراضی قابل‌استفاده، در جهت آموزش این قشر برای کشت توتون و در مقابل خرید تضمینی تولیدات آنان اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به مستعد بودن استان گیلان درکشت توتون در کشور افزود: گیلان یکی از استان‌های بسیار مستعد درکشت توتون بوده و شرکت دخانیات ایران آماده ایجاد مزرعه نمونه و پرورش نهال توتون در این استان است.

معاون مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات ایران با اذعان به اینکه باید اقدامات مؤثر در خصوص فعال کردن خطوط واحدهای راکد در استان گیلان برداشته شود، تصریح کرد: با اختصاص تسهیلات رونق تولید به مجتمع دخانیات گیلان، گام‌های مثبتی در جهت راه‌اندازی خطوط جدید و فعال کردن خطوط راکد و نیز جذب نیرو متخصص بومی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ ۸۴۰۰۷

نظر شما