شناسهٔ خبر: 41285822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک مدررس دانشگاه عنوان کرد:

حجاب پایه های بنیان خانواده را مستحکم می کند

کردیوند گفت: حفظ حجاب و رعایت ارزش های دینی و اسلامی پایه های بنیان خانواده را مستحکم و نبود حجاب در جامعه باعث فحشا و تزلزل بنیان خانواده می شود.

صاحب‌خبر -

به  گزارش خبرنگار شبستان از ملایر ،  85 سال قبل، در 21 تیرماه 1314 بغض ایرانیان از اختناق استبداد در شهر مشهد ترکید و تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد به جرم دفاع از حیثیت و عفت بانوان ایرانی به خاک و خون کشیده شدند. رویدادی که 82 سال پیش در ایران به وقوع پیوست، اگرچه زخم عمیقی بود بر پیکر رنج دیده اهالی این سرزمین اما جلوه ای است از پایداری ایرانیان به اعتقادات، فرهنگ و میراث نیاکانشان در حد نثار جان.
  
حجاب و عفت
دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است.
 بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

 
«فروزان کردیوند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  حجاب باعث حفظ بنيان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلزل  خانواده است.


 مدررس دانشگاه و کارشناس دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم قرآنی ملایر با بیان اینکه یکی از مهمترین علل بدحجابی در جامعه امروز تقلید کورکورانه، نبود محبت و عاطفه و گسترش  نفوذ غربی در دنیای امروز است  اظهار کرد: دشمنان با دستگاه‌های تبلیغاتی غرب با پیشرفته ترین وسایل تبلیغی مثل شبکه‌های اجتماعی سعی دارند فرهنگ بیگانه را در بیشتر این موارد  فرهنگی فاسد و مخرب است در در جوامع اسلامی پیاده کنند.


مدرس دانشگاه و کارشناس دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم قرآنی ملایر با بیان اینکه واقعیت این است که برخورد قهری در جامعه در مبارزه با فساد و بدحجابی اثربخش نیست و اثرات سوئی دارد گفت: باید با ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر در قالب رویکرد فرهنگی و اقناعی حجاب را در جامعه نهادینه کرد.


وی با بیان اینکه البته  این منطقی نیست و به معنای این نیست که   به هنجار شکنان ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوت بود  افزود: باید به جای پاک کردن صورت مسئله و مبارزه با معلول ها  به دنبال و جستجوی علت های بدحجابی و مظاهر فساد بود   و رفع مسئله را به صورت ریشه‌ای حل کرد.


  خانواده مهمترین رکن در امر عفاف و حجاب
وی با بیان اینکه محیط های خانوادگی عامل قطعی موثر در ایجاد شرایط سازنده است که ارزش ها و گرایشهای مشخص را شکل می‌دهند  گفت: اگر رفتار های ما در خانواده درست باشد الگو پذیری نیز درست صورت می‌گیرد و حجاب نیز از درون خانواده شروع می‌شود.


وی ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در این امر تصریح کرد: رسانه عامل بسیار مهم است و رسانه ملی با توجه به مسئولیت و اعتبار فرهنگی و اجتماعی و اعتماد زیاد مخاطبان  و خبرها می تواند به عنوان الگویی فرهنگی و  و به عنوان مروج ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی در انبوه مخاطبان اثرگذار باشد که در این میان  در سایر نهادهای مسئول همگرایی ایجاد نمایند .

 نقش رسانه ها 
کارشناس دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم قرآنی ملایر افزود:  رسانه ملی می تواند فعالیت های  مثبت را به دیگر سازمانها ارسال و حساسیت‌های مهم منعکس کند بنابراین یکی

 

بیست و یکم  تا بیست وهفتم تیر ماه  به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است. 

پایان پیام/579

نظر شما