شناسهٔ خبر: 41282634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پاشایی بهرام در نطق میان دستور:

شفافیت تنها به آرای نمایندگان محدود نشود / رد پای بانک‌ها در خرید و فروش سکه و ارز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌توان شفافیت را در همه جا نادیده بگیریم و آن را صرفا به شفافیت آرای نمایندگان مجلس محدود کرد، گفت: شفافیت باید در همه تصمیمات و رفتارهای دیوان سالاری حاکم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، معصومه پاشایی بهرام در نشست علنی امروز ( یکشنبه، 22 تیرماه ) در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت یاد شهدا، گفت: شهدا از جانشان گذشتند تا ایران و ایرانی سربلند و سرافراز باشد اما اکنون چند صباحی است حالمان خوب نیست و به قول شهید بزرگوار و نخبه، چمران که پشت همین تریبون ایستادند و گفتند هیجانات و احساسات تند و کور چاره کشور نیست به عنوان یک شهیدزاده می‌خواهم یک بار دیگر این جمله آن بزرگوار را در این برهه سخت تاریخی تکرار کنم که هیجانات و احساسات تند و کور چاره حل مشکلات این کشور نیست.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فتیله احساسات را پایین بکشیم تا عقل بیشتر از این حاکم شود، افزود: در این یک ماه و اندی که گذشت به چشم دیدیم که احساسات در این مجلس حاکم شده پس اول درد خودمان را چاره کنیم.

وی وظیفه اصلی مجلس را مدیریت مطالبات مردم دانست و ادامه داد: امروز اقتصاد پاشنه آشیل ما است و باید برای مدیریت آن طرحی داشته باشیم و مردم را از این تشویش و نگرانی عبور دهیم؛ چشم امیدهایی  که به ما دوخته شده را با اشتباهات راهبردی نابود نکنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با یادآوری اینکه ما کشوری هستیم که به دلیل منافع شخصی و جناحی برخی افراد طی 42 سال اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاری از کشورمان و بارگذاری از سیستم ها نکردیم، گفت: بدون دیتابیس و اطلاعات پایه، امکان مدیریت بهینه هیچ جامعه‌ای وجود ندارد در برنامه تعقلی مجلس این موضوع باید در صدر امور باشد تا بتوانیم سایر ساختارها را هم زیر ذره بین برده و آنچنان که مردم از نظام انتظار دارند مدیریت و نظارت کنیم.

پاشایی بهرام افزود: پس از جمع‌آوری اطلاعات پایه چند موضوع مهم است و باید در صدر امور باشند؛ مورد اول جمع‌آوری تمامی اعداد، ارقام و کدها در تمامی سازمان‌ها و بانک‌ها و جایگزینی کد ملی است، در تمام دنیا مردم تنها با یک کد شناسایی می‌شوند و با همان کد به همه جا مراجعه می‌کنند تا جلوی مخفی کاری سازمان‌ها و بانک‌ها گرفته شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تمامی سامانه‌های ثبت اسناد به روی مردم باز باشد تا آنها خود مراقب ما و یکدیگر باشند و تمامی سازمان ها باید اسناد خود را بارگذاری کنند به طور مثال چرا اداره اوقاف حاضر به بارگذاری اسناد خود نیست؛ تنها در صورت شفافیت به تمام معنا می توانیم پاسخگوی مردم باشیم و شفافیت باید در همه تصمیمات و رفتارهای دیوان سالاری ما حاکم و شامل آرامش و اعتماد برای مردم باشد.

وی یادآور شد: نمی‌توان شفافیت را در همه جا نادیده بگیریم و آن را صرفا به شفافیت آرای نمایندگان مجلس محدود کرد؛ نظام بانکی باید سریع متحول شود و نظام بانکی چه بخواهیم و چه نخواهیم بر پایه ربا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه رد پای بانک‌ها در خرید و فروش سکه و ارز وجود دارد، تصریح کرد: اگر همه چیز بر پایه کد ملی باشد و شفافیت عملکرد بانک‌ها و حساب‌های بانکی را داشته باشیم جلوی دلالی‌ها گرفته می‌شود؛ معیشت و اقتصاد با تزریق پول و مُسکن افزایش دادن حقوق‌ها درست نخواهد شد بلکه بدتر خواهد شد؛ باید سیستم‌هایی طراحی کنیم که جابجایی ریالی را بتوانیم رصد کنیم.

پاشایی بهرام با تاکید بر اینکه درد کشور نبود اطلاعات پایه و عدم شفافیت در تمامی ساختارها و استفاده از علم روز دنیا یعنی سامانه‌های الکترونیکی است، گفت: امیدوارم این مجلس ساختارشکنی کند و از ایستادن جلوی انواع مافیایی که در این کشور طی 42 سال ایجاد شده نترسد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان ادامه داد: بیایید فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم؛ بسیاری از سیستم‌های ما قدیمی و برای گام دوم انقلاب ناکارآمد هستند./

پایان پیام

نظر شما