شناسهٔ خبر: 41282264 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

متهمان فقط ۲۴ ساعت در کلانتری بازداشت می‌شوند

ایرنا نوشت: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با توجه به موج دوم ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان، متهمان در تحت نظرگاه‌های کلانتری‌ها با رای و نظر مرجع قضائی فقط ۲۴ ساعت بازداشت می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سردار مهدی معصوم‌بیگی روز یکشنبه افزود: سلامت متهمان در تحت نظرگاه های کلانتری با ضد عفونی کردن مستمر محیط و ارائه اقلام بهداشتی به آن ها حفظ می شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر چنانچه متهمی بعد از وقت اداری به کلانتری دلالت شود، حسب نظر قاضی کشیک تعیین تکلیف شده و حداکثر با با رای و نظر مرجع قضائی فقط تا ۲۴ ساعت می توانند در تحت نظرگاه کلانتری باشند در این مدت نیز ارائه خدمات بهداشتی همچنان شامل حال افراد متهم می شود.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: علیرغم آغاز موج دوم همه‌گیری کرونا، حفظ سلامت مراجعان به کلانتری و کارکنان همچنان برای پلیس پیشگیری دارای اهمیت است براین اساس پیرو ابلاغیه های ارسالی رعایت پروتکل های بهداشتی در کلانتری ها، پاسگاه ها و تحت نظرگاه های کلانتری ها به صورت میدانی رصد می شود.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادامه داد: این پلیس با توجه به شرایط بحرانی کرونا همواره به اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز انتظامی، کلانتری ها و پاسگاه ها اهتمام داشته و در راستای حفظ سلامت عمومی کارکنان و مراجعان به کلانتری ها اعم از ارباب رجوع و متهمان برابر بخش نامه های ابلاغی اقدام می کند.

سردار معصوم‌بیگی گفتت: کلانتری و پاسگاه ها از امکان پرتردد است براین اساس پذیرش و ارائه خدمات انتظامی و اجتماعی در رده های تابعه پلیس پیشگیری تعطیل بردار نیست لذا طی برنامهریزی انجام شده، کارکنان کالانتری ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ضمن حفظ سلامت خود و ارباب رجوع از گسترش زنجیره انتقال کرونا جلوگیری می کنند.

وی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع در کلانتری ها با پیشگیری از شیوع کرونا همچنان از جمله اولویت های پلیس پیشگیری در این ایام است لذا پلیس پیشگیری به منظور حفظ سلامت کارکنان کلانتری از ابتلا به ویروس کرونا همچنین رعایت حقوق شهروندی، طی دو مرحله،  کلانتری های سراسر کشور را به دستگاه راکد فلزیاب مجهز کرده تا با جایگزینی شیوه های الکترونیکی در پایش مراجعان، سلامت کارکنان و مراجعان حفظ شود.

معصوم بیگی با اشاره به تمهدیدات پلیسی برای کنترل و مهار ویروس کرونا در مراکز انتطامی،  کلانتری ها و پاسگاه ها افزود: در راستای کنترل و مهار این ویروس، تمام مراکز خدماتی دهی این پلیس، خودروهای گشت انتظامی و خودروهای حمل متهم به صورت مدام سم زدایی و ضد عفونی میشود علاوه بر این اقداماتی مثل آموزش چهره به چهره کارکنان، تجهیز کارکنان به اقلام بهداشتی، پایش سلامت کارکنان و مراجعان هنگام ورود و خروج و اهدای اقلام بهداشتی قبل از ورود به محیط های خدماتی و حذف برخی فرایندهای آسیب زا را در دستور کار قرار داریم.

رئیس پلیس پیشگیری اضافه کرد: امروز با اطمینان می توان، گفت کلانتری و پاسگاه ها از نظر بهداشتی، ایمنی و سلامت از امن ترین مراکز پلیس محسوب می شود چرا که ضمن رعایت بهداشت و کنترل دقیق تردد ها، اقدامات پیشگیرانه را با جدیت دنبال کرده در صورت مواجهه با کوچک ترین موضوعی که ایجاد نگرانی برای مردم و کارکنان کند در اسرع وقت برابر پروتکل های بهداشتی اعلام شده اقدام به رفع خطر می کنیم.

معصوم بیگی گفت: با توجه به تاکید جدی بر رعایت استفاده از ماسک در جامعه و مجامع عمومی توصیه می شود،  مردم همگام و همره با مسئولان با رعایت پروتکل های بهداشتی یاریرسان خادمان سلامت،  نظم و امنیت برای ارائه بهترین و بیشترین خدمات در حوزه امنیت و سلامت باشیم.

47231

نظر شما