شناسهٔ خبر: 41279026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور مکزیک خطاب به ترامپ: ممنونم که درباره دیوار مرزی حرفی نزدی

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» از دونالد ترامپ به دلیل اینکه در جریان کنفرانس خبری با او از دیوار مرزی مکزیک صحبتی نکرد، قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در جریان سفرش به آمریکا از همتای آمریکایی خود تشکر کرد که در طول سخنرانی‌های این هفته خود در واشنگتن، از ادبیاتی «کمتر تبعیض‌آمیز» در خصوص مکزیک و مکزیکی‌ها استفاده کرده است.

لوپز اوبرادور گفت: «من از دونالد ترامپ تشکر می‌کنم که موضوع دیوار مرزی با مکزیک را به صورت عمومی مطرح نکرد.»

روسای جمهوری دو کشور ۹ ژوئیه در واشنگتن با یکدیگر دیدار داشتند که البته برگزاری این دیدار آن هم ۴ ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چه در مکزیک و چه در ایالات متحده شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ نیز در مراسم شامی که با حضور لوپز اوبرادور و به میزبانی رهبران صنعتی برگزار شد، به شوخی خطاب به حاضران گفت بسیار تلاش کرده جلوی خود را بگیرد و اشاره‌ای به موضوع دیوار مکزیک نکند.

اظهارات رئیس جمهور مکزیک و سپاسگزاری او از دونالد ترامپ از آن رو بود که رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر بار‌ها با اظهاراتی توهین‌آمیز نسبت به مکزیکی‌ها و مهاجرانی که از این کشور وارد آمریکا می‌شوند، صحبت کرده بود.

ترامپ پیش از حضور در کاخ سفید وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، در مرز با مکزیک دیوار خواهد ساخت و هزینه آن را هم از مکزیک خواهد گرفت. او توانست تا اندازه‌ای به وعده انتخاباتی خود عمل کند و تاکنون حدود ۲ هزار مایل در مرز دو کشور دیوار ساخته است.

انتهای پیام/

نظر شما