شناسهٔ خبر: 41278614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس با رئیس جمهور آفریقای جنوبی

مریم مینایی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جمهور آفریقای جنوبی به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان تماس تلفنی با سیریل راماپوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، از حمایت‌های تمام‌قد و نامحدود این کشور از ملت فلسطین و مسأله عادلانه آن در محافل بین‌المللی و مخالفت با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تشکر و قدردانی کرد.

عباس، رئیس جمهور آفریقای جنوبی را در جریان آخرین تحولات سیاسی فلسطین و طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی برای الحاق کرانه باختری که از سوی فلسطین، کشورهای عربی و جامعه جهانی امری مردود به شمار می‌آید و ناقض قوانین بین‌المللی است، قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی شیوع موج دوم ویروس کرونا در فلسطین و اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با شیوع آن پرداخت و تلاش‌های رئیس جمهور آفریقای جنوبی در این زمینه را ستود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آفریقای جنوبی هم بر موضع کشورش در حمایت از مسأله فلسطین و آمادگی بی‌وقفه و همیشگی آن برای حمایت از فلسطینیان در تمامی محافل بین‌المللی به ویژه در اتحادیه آفریقا و شورای امنیت تاکید کرد.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن که در خدمت منافع دو ملت دوست باشد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما