شناسهٔ خبر: 41278536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پزشکان فرانسوی خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک شدند

شماری از پزشکان فرانسوی در نامه‌ای ضمن ارائه توصیه‌هایی به مردم برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، اجباری شدن استفاده از ماسک را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهارده پزشک مشهور روز شنبه با مشاهده بی‌توجهی در رعایت محدودیت‌های بازدارنده از شیوع کرونا, ”ماسک زدن اجباری در همه مکان‌های عمومی بسته“ را در فرانسه به منظور جلوگیری از شیوع مجدد همه‌گیری کووید-۱۹ خواستار شدند.

این پزشکان در مطلبی که در روزنامه لوپاریزین-اوژوردویی در فرانسه انتشار یافت، نوشتند ”حقیقتا بسیار تاسف‌بار است که شیوه‌های موثر و در دسترس“ برای جلوگیری از همه‌گیری ”مانند استفاده اجباری از ماسک در همه مکان‌های عمومی بسته، فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد ممکن و شستن دست‌ها“ رعایت نمی‌شود.

در این مطلب که آنتوان پلیسولو، استاد روانپزشکی و جیمی محمد، پزشک عمومی، آن را نوشته‌اند، اذعان شده استفاده از ماسک ”راحت نیست“، اما آن‌ها خاطرنشان کردند ”بر خلاف ابتدای سال“, اکنون می‌دانیم که ”یک شرط مهم برای محدود کردن انتشار ویروس استفاده از ماسک است در صورتی که همه از آن استفاده کنند و از طرف دیگر امروز به اندازه لازم ذخایر ماسک موجود است“.

در زمانی که تحقیقات وزارت بهداشت فرانسه نشان می‌دهد از چند هفته پیش به این طرف اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از شیوع کرونا کمتر رعایت می‌شود، این پزشکان هشدار دادند ”برای همه ما این وسوسه بزرگ و قابل درک از سر گرفتن زندگی عادی، فراموش کردن ویروس، بهره بردن از تابستان، حضور در ساحل، به سر بردن با دوستان در شب هنگام و نادیده گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد, اما متاسفانه ویروس ما را فراموش نمی‌کند“.

این پزشکان از مردم فرانسه دعوت کردند پیش از این که ”جلوگیری از برقراری مجدد قرنطینه کم و بیش کامل خیلی دیر شود“ و دیگر مانند موج نخست همه‌گیری ”مردگان را نشمارند“, مقررات را رعایت کنند.

ژان کاستکس، نخست وزیر، و اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، در آستانه آغاز عزیمت به تعطیلات در این کشور، روز جمعه از مردم این کشور دعوت کردند ”هوشیاری روزانه“ را حفظ و برای جلوگیری از ”موج دوم احتمالی همه‌گیری“ از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما