شناسهٔ خبر: 41278048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک خبر تکراری؛ دستاویز مخالفان دولت برای تخریب

ماجرای دیدار روحانی با یکی از متهمان پرونده بانک مرکزی

نام سجاد در پرونده اخلالگران ارزی با اسامی افرادی چون سالار آقاخانی و سیداحمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی گره خورده است. حضور او در این دادگاه کافی بود تا گروهی خاص باز از درخشیدن نام او در این پرونده برای مطرح کردن اتهاماتی علیه رییس‌جمهوری استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، همزمان با برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به «مدیران سابق بانک مرکزی»  نام رسول سجاد هم به عنوان یکی از متهمان مطرح شد.

براساس آنچه خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند، سیدرسول سجاد، مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی بوده که اکنون به اتهام معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور ازطریق قاچاق عمده ارز به‌ صورت سازمان یافته و دریافت رشوه دارای پرونده باز قضایی است. نام سجاد در پرونده اخلالگران ارزی با اسامی افرادی چون سالار آقاخانی و سیداحمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی گره خورده است. حضور او در این دادگاه کافی بود تا گروهی خاص باز از درخشیدن نام او در این پرونده برای مطرح کردن اتهاماتی علیه رییس‌جمهوری استفاده کنند. بلافاصله پس از برگزاری دادگاه برخی کانال‌های منتسب به تندروها، مدعی شدند که نقش رسول سجاد در بانک مرکزی تا حدی برای روسای دولت با ارزش بوده که پس از آزادی او به قید وثیقه، حسن روحانی، آن‌ هم با هماهنگی محمود واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهوری، به منزل او رفته با او دیدار کرده است. خبری سوخته که سال گذشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری هم منتشر شد.

سی‌ام بهمن ‌ماه ۹۸، رسانه زیرنظر نهاد ریاست‌جمهوری خبر «دیدار حسن روحانی با رسول سجاد، جانباز ۷۰درصد دوران دفاع مقدس» را با پیوست ویدیویی ۶ دقیقه‌ای  منتشر کرد. طبیعتا طول رسیدگی به این پرونده دستگاه قضایی شائبه‌ دست داشتن افراد دیگر در این موضوع را بررسی کرده و باتوجه به اینکه در اولین جلسه دادگاه نکته‌ای مبنی بر نقش دادن دولت در این ماجرا مطرح نشد، به نظر می‌رسد می‌توان این خبرسازی‌ها را تنها سوءاستفاده گروهی خاص برای هجمه علیه دولت دانست. اگرچه برای دریافت اطلاعات تکمیلی باید منتظر جلسات بعدی دادگاه و مستنداتی که در آنها مطرح می‌شود، بمانیم.

برچسب‌ها:

نظر شما