شناسهٔ خبر: 41277914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت‌های ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری یک هفته دیگر تمدید شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور مدیریت بهتر و کنترل شیوع ویروس کرونا در استان با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت‌های اعمال شده در استان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محدودیت‌های جدید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه در استان اعمال شد که طی این یک هفته گذشته توانسته تا حدی از روند صعودی شیوع کرونا در استان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اگر چه وضعیت استان طی روزهای اخیر به ثبات نسبی رسیده است ،اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم از همین رو با پیشنهاد ستاد استانی و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های اعمال شده در خصوص فعالیت برخی اصناف پرخطر و فعالیت‌های اجتماعی به مدت یک هفته دیگر ممنوع شده است.

شیرانی تصریح کرد: بدین ترتیب دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، کتابخانه‌های عمومی، حوزه‌های علمیه، مساجد و مصلاها، موزه‌ها، مراکز گردشگری و تفریحی و سینماها در هشت شهرستان استان تعطیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین به تداوم تعطیلی اصناف پرخطر اشاره کرد و گفت: قهوه‌خانه‎ها، سالن‌های زیبایی، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، شهربازی‌ها و رستوران‌ها به مدت یک هفته دیگر اجازه فعالیت ندارند.

شیرانی خاطر نشان کرد: همچنین تا اطلاع بعدی برپایی هرگونه همایش، سمینار، تجمعات و گردهمایی‌ها در استان ممنوع است و نماز جمعه به جز در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در دیگر مناطق استان اقامه نمی‎شود.

وی با دعوت از مردم استان برای پیوستن به پویش همگانی استفاده از ماسک، اظهار داشت: در صورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۹۰ درصد از شیوع ویروس کرونا پیشگیری می‎شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما