شناسهٔ خبر: 41277034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صدیقی:

خواسته‌های انسان نباید مانعی برای طاعت الهی شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلبه باید ظرف آیات و روایات باشد، گفت: عالم و طلبه باید مراقب عمر خودش باشد و تا بتواند به جامعه نفع برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  شنبه‌شب در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام رضا(ع) این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: اگر کسی می‌خواهد شاگرد مکتب امام صادق(ع) شود باید بداند که امام او دائم‌الذکر‌ است.

وی افزود: حضرت در این وادی لحظه‌ای از خداوند متعال فارغ نیستند برای همین می‌فرمایند من شبانه‌روز ذکر می‌گویم.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قلب سالم حرم الله است، ابراز کرد: در قیامت تنها قلب سلیم نافع است زیرا این قلب از غیر خالی بوده و در اختیار خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) فقدان ذکر را نشانه بیماری قلب دانست و گفت: خوراک قلب سلیم ذکر است و چنین قلبی از یاد خدا لذت می‌برد.

وی با بیان اینکه خواسته‌های انسان نباید به‌گونه‌ای باشد که او را از طاعت الهی بازدارد، اظهار داشت: ذکر قلبی انسان را از ذکر جسمی معاف نمی‌کند چراکه همه وجود آدمی ملک‌ خداوند است و کسی نمی‌تواند بعد از وصل دست از عبادت بردارد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه اهل‌بیت(ع) در محبت الهی تمام و کامل بودند، عنوان کرد: قلب این بزرگواران عرش و ظرف مشیت الهی است و خداوند بر قلوب آنان تصرف و استقرار دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان باید از حق‌تعالی تمنا کند که عمرش در مسیر طاعت الهی هزینه شود؛ کسانی که  اهل غفلت و گناه هستند عمرشان مرتع ابلیس است.

وی اضافه کرد: عالم و طلبه باید مراقب عمر خودش باشد تا بتواند به جامعه نفع برساند؛ طلبه باید ظرف آیات و روایات باشد و از آن برای آخرت خویش و نفع رساندن به دیگران بهره ببرد./813/پ202/ق

نظر شما