شناسهٔ خبر: 41276967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

به رغم احکام نهادهای امنیتی و نظارتی این دو تابعیتی برکنار نشد

کیهان

به رغم حکم یک نهاد امنیتی و رأی قاطع کمیسیون نظارت وزارت صمت برای برکناری یک تبعه آمریکا از هیئت‌مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران، اما این حکم هنوز اجرا نشده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران که در تاریخ ۱۶ تیر سال ۹۸ برگزار شد، همچنان با حاشیه‌هایی روبروست!

در این انتخابات ائتلافی به سرگروهی یکی از فعالان عرصه چاپ که تابعیت آمریکا و سوابق منفی سیاسی دارد، تشکیل شد.

پس از برگزاری آن انتخابات و ورود این فرد به هیئت‌مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران، با توجه به اینکه وی تبعه آمریکا بوده و روابط مشکوکی با برخی از فعالان سیاسی ضدانقلاب داشته است، صلاحیتش از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی، رد و طی دو نوبت به صورت کتبی به کمیسیون نظارت وزارت صمت، اعلام شد.

این کمیسیون نیز در جلسه‌ای که مورخ ۲۹ اردیبهشت سال ۹۹ برگزار شد با رأی قاطع، او را از عضویت در هیئت‌مدیره مذکور، اسقاط شرایط نمود و طی حکمی تصریح کرد که هیئت اجرایی انتخابات صنف چاپخانه‌داران تهران باید نسبت به اسقاط شرایط فرد مذکور اقدام و فرد دیگری را جایگزین نمایند.

 اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی بابت تغییر و تحول در این اتحادیه صورت نگرفته است. این درحالی است که طبق قانون نظام صنفی، حکم مذکور، می‌بایست ظرف یک هفته اجرا و تغییر و تحول انجام می‌شد.

 جای پرسش است که چه فرد یا افرادی در وزارت صمت یا هیئت اجرایی انتخابات صنف چاپخانه‌داران، مانع از اجرای این قانون شده‌اند؟ بررسی این پرونده در وزارت صمت و صنف چاپخانه‌داران تهران، می‌تواند یک پرونده برای نهادهای قضایی باشد.

نظر شما