شناسهٔ خبر: 41276895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استان قزوین را به حیات خلوت مدیران غیربومی تبدیل نکنید

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: استان قزوین نباید به حیات خلوت مدیران غیربومی تبدیل شود و افرادی در این استان مسؤولیت بگیرند که فقط دنبال رزومه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری امشب در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه انسان دارای دو عنصر وجود صلصالی یا همان خاکی و خلافت اللهی است.

وی با بیان اینکه این دوکنار هم و تشکیل دهنده انسان هستند، افزود: وجود صلصالی همان بعد خاکی است و مدام با بعد الهی انسان در تضاد است.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: پیغمبر اسلام(ص) آمده تا انسان، بر سر دو راهی حاکمیت الله و شیطان به حاکمیت الله تن دهد و اصولا بعثت، حادثه کربلا و انقلاب اسلامی در همین راستا شکل گرفت.

 

وضعیت امروز کشور نتیجه انتخاب مردم است

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات امروز کشور بیان کرد: آنچه امروز می بینیم محصول انتخاب مردم است و طبیعتا مردم امروز بیشتر از هر زمانی نتیجه انتخابات و رای خود را درک میکنند.

آیت‌الله اسلامی تصریح کرد: رسانه نقش مهمی در تبیین اهمیت رای مردم دارد و وقتی مردم به یک نفر رای میدهند طبیعتا همان تفکر و نگاه کشور را اداره خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم باید با اندیشه خود افرادی صاحب اندیشه و تفکر را انتخاب کنند تا شاهد اصلاح امور باشیم اما این درست نیست که پس از اینکه نتیجه انتخاب خود را دیدیم انتظار داشته باشیم فرد دیگری وارد میدان شده و آن را اصلاح کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در رابطه با وضعیت موجود کشور بعید است کسی از وضعیت فعلی راضی باشد.

 

وضعیت فعلی اقتصاد کمرشکن است

وی با بیان اینکه اقتصاد با جان و زندگی مردم در ارتباط است، اظهار کرد: وضعیت فعلی اقتصاد را یک اقتصاد کمرشکن می دانم و اگر رزمایش مساوات و همدلی به فرمایش مقام معظم رهبری نبود معلوم نبود وضع کشور امروز به چه سمتی رفته بود.

آیت‌الله اسلامی با اشاره به اینکه در کنار معیشت مردم، وضعیت فرهنگی هم توسط دولت باید جدی گرفته شود، افزود: پرداختن به حوزه فرهنگی و اقتصاد از مطالبات جدی مجلس خبرگان از دولت است و در این رابطه به دولت نیز تذکراتی داده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با احداث مسجد جامع شهر تاکستان که در حال ساخت است ابتدا باید بدانیم که در شهر تاکستان یک مسجد مناسب برای برگزاری نماز جمعه وجود ندارد.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفتیم در زمینی به مساحت30 هزار متر مربع مجتمعی را راه‌اندازی کنیم که 12 پروژه مهم از جمله مسجد جامع، استخر برای جوانان و کتابخانه دیجیتال در آن جای بگیرد.

وی اضافه کرد: در رابطه با زمین‌های فروخته شده برای این مصلی نیز شبهات بسیار زیادی از سوی برخی افراد ایجاد شده و اعلام کرده‌اند که این زمین برای شخص امام جمعه است در صورتی که سند تمام قطعات این زمین که به نام از سوی یک خیر به نام مصلی نامگذاری شده وجود دارد و برای هرکسی قابل رویت است.

 

مسؤولیت مشکلات امروز کشور به گردن دوستان آقای خوینی‌ها است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه موسوی خویینی‌ها به مقام معظم رهبری نیز گفت: این نامه را باید از دو جهت بررسی و در رابطه با آن اظهار نظر کرد.

وی اظهار کرد: در گام نخست، این نامه به گونه‌ای تدوین شد که مورد سوء‌استفاده دشمنان نظام و انقلاب شد و به واسطه آن ستون انقلاب و ولایت فقیه هدف گرفته شد.

آیت‌الله اسلامی اضافه کرد: انسان سیاستمدار نباید حرکتی انجام دهد که زمینه خوشحالی دشمنان نظام و انقلاب را به همراه داشته باشد و شرایط سخت کشور را متلاتم‌تر از پیش کند.

وی بیان کرد: از سویی ایشان در حالی این نامه را نوشته که مسؤولیت اجرایی کشور دست کسانی است که 7 سال پیش خود همین افراد حامی او بوده و باعث رای آوری او شده‌اند.

امام جمعه تاکستان گفت: بدنه دولت نیز از طیف فکری همین آقای موسوی خوئینی‌ها است و در اصل نتیجه مدیریت دوستان همین بزرگوار در کشور به شرایط امروز منجر شده است.

 

مسؤول اجرایی کشور مصوبه مجلس را اجرایی نمی‌کند

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت عفاف و حجاب نیز گفت: متاسفانه مسؤول اجرایی کشور، مصوبه مجلس و شورای نگهبان را در حوزه عفاف و حجاب اجرایی نمیکند و باید از او دلیل این کار را مطالبه کرد.

این مسؤول در رابطه با شرایط مدیریتی استان قزوین نیز اظهار کرد: وضعیت مدیریت در استان قزوین نیز برگرفته از وضعیت کشور است و طبیعتا افرادی در استان حاضر هستند که مردم به تفکر آنها در گذشته رای داده‌اند.

 

استان قزوین نباید به حیات خلوت مدیران غیربومی تبدیل شود

وی تصریح کرد: استان قزوین نباید به حیات خلوت مدیران غیربومی تبدیل شود و افرادی در این استان مسؤولیت بگیرند که فقط دنبال رزومه هستند.

آیت‌الله اسلامی بیان کرد: سالهاست قزوین تبدیل به استان شده ولی بودجه آن در حد شهرستان باقی مانده است؛ این در حالی‌است که جایگاه استان قزوین در بودجه به نسبت سایر استان‌ها باید در جایگاه 19 باشد اما امروز جزو دو یا سه استان انتهای جدول است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی علی‌رغم همه مشکلات داخلی در بعد جهانی قدرتمند است و نمونه آن را می توان در اعزام کشتی‌های نفتی به ونزوئلا مشاهده کرد.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد: روزگاری در این کشور نمیتوانستیم به نفر سوم سفارت امریکا نه بگوییم اما امروز با موشک بومی سیلی محکمی به امریکا میزنیم که دنبا باور نمیکند.

وی در پایان یادآور شد: در عرصه منطقه و بین‌المللی کسی نمیتواند آسیبی به این کشور برساند و فقط باید به دنبال رفع مشکلات داخل و حفظ انسجام در داخل کشور باشیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما