شناسهٔ خبر: 41276633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از تقلبی بودن سم سایپرمترین تا اقدامات جهادی در سال جهش تولید

با بسته خبری جهاد کشاورزی امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه ۹۹ با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بسته خبری جهادکشاورزی، کاری از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان را مشاهده می‌کنید:

 

تقلبی بودن سم سایپرمترین ۴۰%، منتسب به شرکت کیمیا گوهر خاک

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان از تقلبی بودن سم سایپرمترین ۴۰%، منتسب به شرکت کیمیا گوهر خاک خبر داد.


ناصر طاهری گفت: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور سم تقلبی سایپرمترین ۴۰%، منتسب به شرکت کیمیا گوهر خاک بدون درج شماره بچ/پارت، تاریخ تولید و با ذکر نام " اگرولیف هند" روی بسته بندی، از مجاری غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور توزیع شده است.

او افزود: کشاورزان باید از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق خودداری کرده و در صورت مشاهده فروش غیر قانونی، متخلفان را به مدیریت‌های جهاد کشاورزی معرفی کنند تا نسبت به شناسایی مکان‌های عرضه، پیگیری مراتب از طریق دستگاه‌های ذیربط تا معرفی متخلفان به مراجع قضایی و اعمال موازین قانونی و امحای ترکیب کشف شده فوق با هزینه صاحب کالا، اقدامات لازم انجام شود.

طاهری تصریح کرد: وجوه افتراق سم تقلبی با نمونه اصلی این است که اولاً بسته بندی بطری اصلی به حجم ۵۰۰ سی سی و هر کارتن حاوی ۲۰ عدد بطری از جنس آلومینیوم بوده، ولی نمونه تقلبی در بسته بندی یک لیتری از جنس پلی اتیلن و به تعداد ۱۰ عدد در هر کارتن است.

او بیان داشت: ثانیاً بطری سم اصلی دارای لیبل با کیفیت بالا و شیرینگ است، اما نمونه تقلبی دارای برچسب ناخوانا و فاقد شیرینگ بوده و همچنین محتوای بطری تقلبی سم سایپرمترین رقیق شده است.

اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع ارزوئیه به کشت ذرت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع ارزوئیه به کشت ذرت اختصاص یافته است.

امیری بیان داشت: کاشت ذرت در این شهرستان از تیرماه آغاز شده است و تا اواسط مردادماه ادامه دارد.

او افزود: در این شهرستان، نحوه کاشت ذرت به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه ردیف کار پنوماتیک انجام می‌شود.

امیری تصریح کرد: میزان بذر مصرفی در هر هکتار ۲۵-۳۰ کیلوگرم است و ارقام کاشته شده در شهرستان در سال زراعی جاری شامل ارقام ایرانی وخارجی ۷۰۴، LG، ۷۴۵pl، مای، هکتور و.. است و تاکنون در سطح بیش از ۷۰ درصد مزارع کشت صورت گرفته است.

او گفت: پیش بینی می‌شود، سطح زیر کشت امسال به ۱۲ هزار ۵۰۰ هکتار برسد و از این مجموع در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع به صورت آبیاری قطره‌ای و با استفاده از نوارتیپ کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه افزود: ذرت پس از طی دوره ۴ ماهه در این شهرستان در آبان ماه برداشت و محصول ذرت در این شهرستان به صورت علوفه‌ای و دانه‌ای تولید می‌شود.

امیری تصریح کرد: کشاورزان از مراکز و فروشگاه‌های مجاز بذور خود را تهیه می‌کنند و قیمت هر کیلوگرم بذر ذرت ایرانی ۲۳ هزار تومان و قیمت بذر خارجی از ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است.

اقدامات جهادی رابر در سال جهش تولید

کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: در سال جهش تولید این شهرستان اقدامات شاخصی مانند راه اندازی صندوق‌های خرد زنان روستایی، الگوی موفق در رونق تولید، توسعه کشت گیاهان دارویی، ساخت کانال آبرسانی۴ هزار و ۷۰۰ متر با اعتبار ۴ هزارو ۲۰۰ میلیون ریال، لوله گذاری انتقال آب کشاورزی ۱۲ کیلومتر، بهره برداری از کارخانه عسل و دامداری پرورش بز سانن در سه ماهه اول سال جاری انجام گرفت.

او افزود: بهبود سطح معیشت خانوار‌های روستایی با تسهیل شرایط دسترسی زنان روستایی به منابع مالی، ایجاد اشتغال پایدار در جوامع روستایی و افزایش توانمندی‌های اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی، از جمله اهداف تشکیل صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی و عشایری است.

 

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر سه صندوق خرد در شهرستان رابر به منظور دسترسی سریع و آسان آن‌ها به تسهیلات، ارتقای روحیه مشارکت اجتماعی و مهارت‌های فردی از طریق ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی به آن‌ها و افزایش سطح درآمد خانوار‌های کم درآمد تشکیل شده است.


او بیان داشت: ترویج کشت گیاهان دارویی با برنامه ریزی صحیح و اصولی می‌تواند تحول عظیمی به منظور توسعه و بهره برداری اصولی همراه با اشتغالزایی پایدار در منطقه به وجود آورد که برای دستیابی به این هدف با تلاش و موقعیت سنجی، ارائه برنامه‌های مدون اصولی و جلب مشارکت مردم این امر امکان پذیر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: با توجه به خشکسالی اخیر به منظور تسهیل در انتقال آب و کاهش هدر رفت آب، ۴ هزار و ۷۰۰ متر کانال آبرسانی با اعتبار ۴ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال تاسیس و مرمت شد، همچنین با اجرای خط لوله انتقال آب به طول ۱۲ کیلومتر به بیش از ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق زیردست آبرسانی شد.

قاسمی افزود: کارخانه عسل این شهرستان به همت سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال که ۳۰ میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذار و ده میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی تاسیس شد و این کارخانه با ظرفیت بسته بندی سالانه ۵۰۰ تن عسل و ایجاد ده نفر اشتغال مستقیم در روستای هلیل رود شهرستان رابر به بهره برداری رسید.

او بیان داشت: از دیگر اقدامات شاخص این شهرستان، افزایش تولیدات دامی است که بر این اساس، یک واحد پرورش بز سانن ۳۰ راسی در شهرستان رابر با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید. 

 

قاسمی تصریح کرد: این بز‌ها در طول سال بین ۲۵۰ تا ۳۰۵ روز شیردهی داشته و قابلیت دو قلوزایی آن‌ها به ۸۵ درصد می‌رسد که از نظر اقتصادی از راندمان بالایی برخودار هستند.

انتهای پیام/ب


نظر شما