شناسهٔ خبر: 41276134 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معرفی هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت

هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، طی احکامی جداگانه دکتر فارس باقری، میلاد اکبرنژاد و جواد صداقت،  به‌عنوان اعضای هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی جشنواره معرفی شدند.

فارس باقری متولد 1354، نویسنده و کارگردان، دارای مدرک دکتریِ مطالعات تخصصی تئاتر از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه سوره می‌باشد. تاکنون از وی نمایشنامه‌های متعددی منتشر شده است و کارگردانی و اجرای چندین نمایش را در کارنامۀ هنری خود دارد. همچنین وی نمایشنامه‌نویس برگزیدۀ جایزۀ بزرگ ادبیات نمایشیِ سالِ ایران در سال‌های 1381 و 1394 و نمایشنامه‌نویس برگزیدۀ جشنوارۀ بین‌المللی فجر در سال ۱۳۹۳ بوده است.

میلاد اکبرنژاد متولد ۱۳۵۴، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

وی چندین داستان، مقاله و یادداشت در حوزۀ تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و رسانه نوشته است. خلق بیش از پنجاه نمایشنامه، کارگردانی و نگارش بیش از ۳۵  نمایش رادیویی و کارگردانی چندین تله‌تئاتر تلویزیونی در کارنامۀ اکبرنژاد دیده می‌شود. وی در جشنواره‌های مختلفی همچون عاشورائیان، تئاتر فجر و ... موفق به دریافت جایزه در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی شده است.

جواد صداقت متولد ۱۳۵7 در بندر بوشهر، نویسنده،کارگردان، دراماتورژ، بازیگر و طراح صحنه است. وی مدرس و عضو هیأت علمى گروه سینما و تئاتر دانشگاه آزاد اسلامى و همچنین رئیس انجمن هنرهاى نمایشى استان بوشهر است.

داورى و بازبینی در چندین جشنوارۀ دانشجویی و استانی و نیز نگارش چندین پژوهش و ارائۀ مقالات تخصصی از جمله سوابق او به‌شمار می‌رود. وی همچنین در چندین جشنوارۀ استانى، ملى و بین‌المللى، به‌عنوان کارگردان حضور داشته است.

هفدهمین جشنوارۀ  سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح،  آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی  برگزارخواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما