شناسهٔ خبر: 41274147 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

زمان برگزاری کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد 99 و دکتری معلوم شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که در جلسه امروز با وزیر بهداشت مقرر شد آزمون های سراسری سال 99 در زمان مقرر برگزار شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «منصور غلامی» شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، به جلسه عصر امروز مقامات وزارت علوم با وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی درباره تعیین تکلیف زمان برگزاری آزمون های سراسری سال 99 اشاره و اظهار کرد: به علت مشغله کاری و حضور در جلسه دیگری، امکان حضور در این نشست مشترک را نداشتم که به همین دلیل «علی خاکی صدیق» معاون آموزشی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری در این نشست شرکت کرد.

 

وی افزود: بر اساس تصمیمات و نتایج حاصله در این نشست، آزمون های سراسری سال 99 شامل آزمون دکتری،کارشناسی ارشد و سراسری کارشناسی در زمان مقرر برگزار می شود و تلاش می کنیم که اتفاق ناخوشایندی در جریان برگزاری این آزمون ها روی ندهد.

 

وی گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده، کنکورها در زمان مقرر و مشخص شده برگزار خواهد شد تا داوطلبان نیز با کسب موفقیت،‌ نتیجه تلاش ها و زحمات خود را ببینند.

 

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: رئیس جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ تصمیم گیری در خصوص برخی موضوعات مربوطه را برعهده وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گذاشتند.

 

غلامی تأکید کرد: به گونه ای برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد که ضمن برگزاری آزمون ها،‌ بهداشت و سلامت داوطلبان نیز بخوبی تأمین شود و بر همین اساس تدابیر لازم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در چیدمان صندلی ها برای برگزاری آزمون و حضور داوطلبان به شیوه کاملاً استاندارد و بهداشتی پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، فاصله صندلی‌ها در چیدمان سالن های برگزاری آزمون ها را 120 سانتیمتر پیشنهاد کرده که ما این فاصله را برای احتیاط و رفع نگرانی ها به 160 سانتیمتر افزایش می دهیم.

 

به گفته وزیر علوم، هر داوطلب نیز نهایت 2 تا 3 ساعت در جلسه آزمون حضور دارد که در این زمینه سیستم تهویه مناسب و همچنین فاصله اجتماعی استاندارد در سالن ها و اماکن برگزاری آزمون ها در نظر گرفته شده است.

 

غلامی تأکید کرد: بر همین اساس هیچ نگرانی در خصوص فضای حوزه های امتحانی برای برگزاری آزمون ها با برنامه ریزی انجام شده وجود ندارد.

 

بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده،‌ کنکور دکتری سال 99 روز پنجشنبه 26 تیر، کارشناسی ارشد دوم و سوم مرداد و آزمون سراسری کارشناسی نیز روزهای 30 و 31 مردادماه برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

نظر شما