شناسهٔ خبر: 41272206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توضیحات بعیدی نژاد درباره دفتر پیشخوان خدمات برای ایرانیان مقیم انگلستان

سفیر کشورمان در انگلستان از ایجاد ساز و کارهایی برای تسهیل در امور کنسولی ایرانیان مقیم انگلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلستان در یک رشته توئیت خدمات کنسولی سفارت کشورمان در لندن را برای تسهیل امور کنسولی ایرانیان مقیم انگلستان تشریح کرد.

او نوشت: «۱- سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برای تسهیل خدمات کنسولی و تکریم هموطنان عزیز مقیم انگلستان، و با بهره گیری از تجربه و ابتکار موفق تشکیل دفاتر «پلیس+۱۰» و «پیشخوان دولت» در داخل کشورمان، پیشنهادی برای سپردن بخش «پذیرش درخواست‌های کنسولی» به دفتر پیشخوان خدمات کنسولی مطرح کرده است.

۲- بر اساس این طرح، دفتر پیشخوانی در انگلیس در قبال هزینه محدودی که بصورت شفاف اعلام میگردد، ثبت درخواست‌های اولیه هموطنان گرامی شامل گذرنامه، صدور شناسنامه و صدور دیگر اسناد وقایع اربعه و تایید اسناد و همچنین تکمیل درخواست در سامانه میخک و تکمیل فرم‌های اداری را بر عهده می‌گیرد.

۳- با توجه به اقامت ایرانیان عزیز در شهر‌های مختلف انگلیس که برای دریافت خدمات کنسولی ناچار به سفر به لندن در ساعات اداری است، انجام اقدامات اولیه ثبت درخواست خدمات در دفتر پیشخوان، باعث چابک سازی انجام امور و صرفه جویی در وقت و هزینه‌های سفر متقاضیان می‌شود.

۴-بخش کنسولی سفارت، حتی یک تاریخ تخمینی برای امکان راه اندازی طرح پیشخوان خدمات کنسولی را اعلام کرده، ولی بدلیل تداوم بررسی‌ها، این طرح تا این لحظه در لندن به اجرا در نیامده است. پیگیری‌های لازم در سطح سازمان‌های ذیربط برای بررسی و احیانا تصویب اصول و مقررات این طرح در جریان است.

۵-تا زمان تصویب ساز و کاری در این خصوص، بخش کنسولی با راه اندازی سایت نوبت دهی و راه اندازی سامانه‌ی خدمات آنلاین و بهره گیری از خدمات پستی، سعی کرده مراجعات حضوری هموطنان محترم را به حداقل برساند. به جز تعرفه مصوب خدمات کنسولی، هیچگونه وجه اضافه‌ای از مراجعین دریافت نمی‌شود.

۶-در حال حاضر برخی از مراجعین برای سهولت در اخذ کد رهگیری سامانه میخک، مبلغی را به شرکت‌های خصوصی میپردازند که ارتباطی به بخش کنسولی ندارد. تاکید می‌شود که کد رهگیری اصولا باید از سوی متقاضی تکمیل شود و بخش کنسولی به‌هیچ‌وجه هزینه‌ای مازاد بر تعرفه رسمی کنسولی درخواست نمی‌کند.»

انتهای پیام/

نظر شما