شناسهٔ خبر: 41271555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

آل اسحاق: مخاطب دچار سردرگمی در برنامه های فراغتی دستگاه ها شده است

مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان گفت: متاسفانه جامعه مخاطب ما در استفاده از برنامه‌های فراغتی که دستگاه‌های مختلف انجام می دهند دچار سردرگمی شده است و این موضوع از ضعف در اطلاع رسانی نشأت می گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیر حسین آل اسحاق امروز در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه ۱۲ هزار برنامه فراغتی برای امسال پیش‌بینی کرده بودیم گفت: بحران کرونا بیش از سایر حوزه ها به حوزه اوقات فراغت آسیب زد و تمام برنامه های میدانی ما متوقف شد.
وی افزود: در استان یزد برنامه ای با محوریت بازتعریف صنعت اوقات فراغت در کشور به منظور تشویق برنامه ریزان و سرمایه‌گذاران داشتیم که آن هم به علت شروع ویروس کرونا لغو شد.
آل اسحاق با بیان اینکه فرهنگ جدیدی در برنامه روزانه جوانان در دوران کرونا شکل گرفته است، گفت: این فرهنگ و این طریقه استفاده از فضای مجازی با اتمام کرونا هم باقی خواهد ماند و برنامه ریزان باید به این موضوع توجه داشته باشند.
وی افزود متاسفانه جامعه مخاطب ما در برنامه‌های فراغتی که دستگاه‌های مختلف انجام می دهند دچار سردرگمی شده است و این از ضعف در اطلاع رسانی نشأت می گیرد.
آل اسحاق به تدوین سند جامع اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: این سند از سال ۹۳ تصویب شده و تقسیم کار ملی آن در چهار محور 1- اصلاح نگرش ها و الگوهای رفتاری 2- هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط با اوقات فراغت 3- بهینه سازی زیرساخت های فراغتی و 4- توسعه کمی و کیفی برنامه های فراغتی انجام شده که با مولفه های نظارت همراه است.
وی اظهار داشت: انتظار ما از دستگاه ها این است که ظرف یک ماه با ارائه پیشنهادات و جدول برنامه های خود به مرحله عملیاتی این سند ورود کنند.

نظر شما