شناسهٔ خبر: 41269068 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تئاتر در هفته جاری|

جشنواره نمایش عروسکی اسفندماه برگزار می‌شود/هیأت ارزیابی جشنوارۀ تئاتر مقاومت معرفی شدند

خبرگزاری میزان- پس از نزدیک به پنج ماه از تاریخ اول تیر ماه با رعایت ضوابط بهداشتی و پروتکل‌های علام شده بار دیگر تماشاخانه‌ها میزبان تماشاگران شده اند، شروع این بازگشایی پر از اخبار خوشحال کننده و جنجالی بود، برپایی تئاتر‌های خیابانی و پس از آن روی صحنه رفتن چهار اثر که خبر از شروعی دوباره می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از اسفند ماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا طعم تلخ تعطیلی طولانی مدت را چشیده است، اتفاقی که باعث بیکاری بسیاری از هنرمندان این عرصه ضعیف هنری شد و همچنان هم گریبانگیر این هنر است. 

پس از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر همه آماده اجراهای اسفند ماه بودند اما به یکباره تمامی تماشاخانه‌ها به علت پاندمی کرونا تعطیل شدند، در ابتدا هیچکس فکر نمی‌کرد که تعطیلی تئاتر به چهار ماه بینجامد اما این اتفاق افتاد تا بحران تعطیلی تماشاخانه‌ها به مشکلات همیشگی تئاتر اضافه شود. 

وضعیت قرمز تئاتر با وجود بازگشایی تماشاخانه‌ها/کناره گیری معنادار سلبریتی‌ها از تئاتر////////////////////////////شنبه

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی نیمه اسفندماه برگزار می‌شود

در دیدار مدیرکل هنر‌های نمایشی با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک مقرر شد دبیر این رویداد در هفته پیش رو معرفی و این جشنواره در نیمه اسفندماه سال جاری برگزار شود.

قادر آشنا مدیر این اداره‌کل با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک دیدار کرد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی نیمه اسفندماه برگزار می‌شود//////////////////شنبه

در این جلسه که با حضور بهروز غریب‌پور، مرضیه برومند و اردشیر صالح‌پور به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک برگزار شد، مدیرکل هنر‌های نمایشی در خصوص لزوم حفظ استقلال هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، تعیین تاریخ برگزاری و انتخاب دبیر در پی درگذشت زنده‌یاد گلزار محمدی با ایشان گفتگو نشست.

براین اساس مقرر شد دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک در هفته پیش رو معرفی و این جشنواره با حفظ استقلال از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نیمه اسفندماه سال جاری برگزار شود.

معرفی هیأت ارزیابی متون بخش خیابانی و محیطی جشنوارۀ تئاتر مقاومت

دبیر هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، طی احکامی جداگانه اعضای هیأت ارزیابی متون بخش خیابانی و محیطی این جشنواره را معرفی و منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، حمید نیلی دبیر این جشنواره طی احکامی جداگانه دکتر محمدحسین ناصربخت، دکترعلی یعقوب‌زاده و پژمان شاهوردی را به‌عنوان اعضای هیأت ارزیابی متون بخش خیابانی این جشنواره منصوب کرد.

دکتر محمدحسین ناصربخت متولد ۱۳۴۳ در کرج و دارای مدرک دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس است. نگارش چندین مقالۀ تخصصی، نمایشنامه، داوری در چندین جشنوارۀ معتبر کشور و همچنین مدیریت انتشارات نمایش از جمله سوابق وی محسوب می‌شود.

دکتر علی یعقوب‌زاده دارای مدرک پژوهش هنر متولد ۱۳۴۶ در تهران، بازیگر، کارگردان، مدرس و مترجم است. ایفای نقش در چندین تئاتر، سریال و فیلم سینمایی ازجمله سریال «یوسف پیامبر (ع)» به کارگردانی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور، و چندین فیلم سینمایی از جمله «نجات‌یافتگان»، «تا آخرین نفس» و «پرواز شب» به کارگردانی زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور، در کارنامۀ هنری وی دیده می‌شود.

پژمان شاهوردی متولد ۱۳۵۹ در بروجرد، نویسنده، کارگردان و بازیگر، تاکنون در جشنواره‌های متعدد تئاتر، موفق به کسب بیش از سی عنوان و رتبه گردیده است.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

«خاطرات سفیر» با موضوع عفاف و حجاب روی آنتن می‌رود

مجموعه رادیویی هفت قسمتی «خاطرات سفیر» با موضوع عفاف و حجاب از رادیو معارف و رادیو نمایش پخش می شود. «خاطرات سفیر» در هفت قسمت و به سفارش رادیو معارف در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده است که از امروز همزمان در شبکه رادیویی معارف و نمایش پخش می‌شود.
فاطمه حسن وند نویسنده این مجموعه رادیویی گفت: داستان «خاطرات سفیر»، برداشت آزادی از کتاب خاطرات سفیر نوشته نیلوفر شادمهر است که قصد مهاجرت به فرانسه را دارد و در این بین کتاب «خاطرات سفیر» را می‌خواند که شخصیت اصلی داستان آن به دلیل داشتن حجاب دچار مشکلاتی می‌شود. حال او نیز خود را از نظر معنوی آماده می‌کند تا از پس مشکلات بر بیاید.

وی تأکید کرد: در واقع شهرزاد قصه ما، از این کتاب برای پایان نامه اش، الهام گرفته است و امیدوارم شنوندگان از شنیدن آن لذت ببرند.

مجموعه رادیویی هفت قسمتی «خاطرات سفیر» به کارگردانی میرطاهرمظلومی، تهیه کنندگی مهدی نمینی مقدم، صدابرداری جعفر جودتی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و با هنرمندی مونا صفی در نقش شهرزاد، بهادر ابراهیمی، مهدی طهماسبی و مینو جبارزاده از امروز شنبه بیست و یکم تیرماه ساعت ۱۷ از رادیو معارف پخش می‌شود و ساعات ۴:۱۵ و ۱۳:۱۵ به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما