شناسهٔ خبر: 41268562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس تعزیرات حکومتی استان کرمان خبر داد؛

کاهش تخلفات اقتصادی با شیوع کرونا در کرمان

رئیس تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری شاهد کاهش چشمگیر پرونده‌های تخلفات اقتصادی که به تعزیرات وارد شدند، بودیم.

صاحب‌خبر -

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در گفت‌وگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۷۱۶ پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شد که این تعداد در سه ماهه ابتدای سال گذشته ۸۵۷ پرونده بود.

او با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی ورودی پرونده‌های تخلف اقتصادی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در بخش ریالی تخلفات صورت گرفته رشد ۲۳ درصدی داشتیم که امسال ارزش ریالی پرونده‌های تخلف ۱۵۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

میری با بیان اینکه در بحث محکومیت افراد پرونده دار نیز شاهد کاهش ۲۰ درصدی درایام شیوع کرونا بودیم گفت: تعداد پرونده‌هایی که در سه ماهه امسال به محکومیت منجر شده است ۱۰۶ پرونده بود که نسبت به سال قبل افزایش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از برخورد جدی‌تر تعزیرات با متخلفین صنفی واقتصادی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از کاهش ۸۰ درصدی پرونده‌های ورودی درحوزه تخلفات بنزین خبردادوگفت: سال قبل درحوزه سوخت قاچاق از نوع بنزین ۱۳۷ پرونده ورودی به تعزیرات حکومتی داشتیم که امسال به ۲۶ پرونده رسید، اما ارزش ریالی پرونده‌های سه ماهه امسال افزایش بالایی را نشان می‌دهد.

میری به کاهش ۷۰ درصدی ارزش پرونده‌های مختومه در حوزه قاچاق بنزین نیز اشاره کرد وبیان داشت: سه ماهه اول سال ۹۸ دراین بخش ۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال میزان محکومین دراین بخش توسط قضات تعزیرات حکومتی صادر شده که این میزان امسال به ۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال کاهش یافته است.

او به دیگر پرونده‌های قاچاق سوخت اشاره کرد وگفت: دربحث پرونده‌های ورودی به تعزیرات دربخش گازوئیل ۳۲۸ پرونده در سه ماهه اخیر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با تاکید برمختومه شدن ۳۳۳ پرونده از این مجموع گفت: ۶۳ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال محکومیت پرونده‌های این بخش بوده است.

او تاکید کرد: ۱۴ پرونده در قاچاق نفت سفید نیز ورودی سه ماهه تعزیرات حکومتی بود که درنهایت برای پرونده‌های مختومه شده ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال میزان محکومیت تعیین شد.

میری تاکید کرد: درمجموع دربخش قاچاق سوخت در سه ماهه اول سال ۳۶۸ پرونده ورودی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها نیزکاهش ۶۶ درصدی داشته است بیان داشت: ۳۷۶ پرونده از این تعداد مختومه شد که در نهایت ۷۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال میزان محکومیت پرونده‌های ذکر شده اعلام شد.

انتهای پیام/س

نظر شما