شناسهٔ خبر: 41268503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

فروپاشی اسرائیل:

حتی صهیونیست‌ها هم پایان رژیم خود را باور کرده‌اند

یائیر لاپید رهبر مخالفان نتانیاهو در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی مشکلات اقتصادی را عامل جدیدی برای شورش گسترده در مناطق اشغالی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) ، یائیر لاپید که با خبرگزاری رویترز گفتگو می کرد خبر داد مردم در اینجا به شدت ناامید و خشمگین هستند، زیرا به جایی مهاجرت کرده اند که شرایط برایشان از هر زمان دیگری دشوارتر شده است.

 

در این حال در نظرسنجی که اخیرا شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده بیش از نیمی از جامعه صهیونیستی نتانیاهو را عامل افزایش مشکلات و تبعات شیوع ویروس کرونا می دانند.

 

اما این تمام ماجرا نیست با نگاهی به گزارش رسانه های عبری زبان شاهد آن هستیم که بدبینی مهاجران صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی- که گفته می شود در زمان شکل گیری رژیم در سال 1948 از 72 کشور جهان به این سرزمین مهاجرت کرده (ومی توان بر آنها ساختار 72 ملت نام نهاد)- روز به روز به آینده ادامه بقای خود در فلسطین اشغالی نا امید تر می شوند.

 

بر اساس گزارش های آماری منتشر شده در رسانه های رژیم صهیونیستی ، در دهه های 60 و هفتاد از قرن گذشته میلادی احساس اعتماد به شرایط امنیتی و سیاسی در میان صهیونیستها  بین 70 تا 89 درصد بود و مهاجران صهیونیست به بهتر شدن اوضاع امید بیشتری داشتند.

 

اما امروز بیش از 50 درصد از جامعه صهیونیستی ساکن در داخل سرزمین های اشغالی به شکلی اعلام می کنند که شرایط آنها بد است ، فساد روز به روز گسترده تر می شود ، خبری از دموکراسی! نیست  و شرایط امنیتی هر روز بدتر از دیروز می شود .

 

براساس آخرین آمار موجود ، 800 هزار صهیونیست دارای تابعیت رژیم صهیونیستی هم اکنون در خارج از فلسطین اشغالی زندگی می کنند و حتی برای مسافرت هم حاضر نیستند مجددا به سرزمین های اشغالی بازگردند ، اما رژیم صهیونیستی همچنان آنها را جزو آمار جمعیتی رژیم خود ثبت می کند.

 

این در حالی است که مهاجرت معکوس روس  تبارها به شدت در حال افزایش است.

 

آمارهای منتشر شده در رژیم صهیونیستی نشان می دهد 33 درصد از صهیونیستها در حال حاضر دو تابعیتی هستند  و اعلام کرده اند هرگز حاضر به چشم پوشی از تابعیت دیگر خود نیستند.

 

پژوهش های انجام شده در رژیم صهیونیستی نشان می دهند، احساس بی ثباتی به یکی از پدیده های رایج در جامعه صهیونیستی تبدیل شده است.

 

برخی از این آمار و اطلاعات که حاصل تحقیقات مؤسسه پژوهش های امنیت ملی و مرکز به اصطلاح پژوهش های دموکراسی اسرائیلی است در پی می آیند:

·      صهیونیستها به شدت به آینده رژیم خود بدبین هستند و بر این اساس

-        50 درصد معتقدند که آینده اقتصادی رژیمشان به سوی بدتر شدن پیش می رود.

-        55 درصد از جامعه صهیونیستی تاکید می کنند خبری از دموکراسی در رژیمشان نیست.

-        60 درصد اعلام کردند که ساختار سیاسی حاکم بر رژیم صهیونیستی فاسد بوده و به سوی فساد بیشتر پیش می رود.

-        53 درصد از صهیونیستها تاکید می کنند در سرزمین های اشغالی احساس امنیت نمی کنند.

-        63 درصد تاکید دارند جامعه صهیونیستی آمادگی ورود به جنگی فراگیر را ندارد.

-        55 درصد تاکید کردند که شکاف های داخلی در جامعه صهیونیستی امروز به تهدید بزرگی برای آینده این رژیم تبدیل شده است.

 

·   چرا احساس نا امیدی بین صهیونیستها گسترش یافته و آنها به این نتیجه رسیده اند که واقعیت های بستری که آنها در سرزمین های اشغالی در آن گرد هم آمده اند به این شکل از فلاکت رسیده و به آستانه از بین رفته نزدیک شده است؟

 

-        بنیامین نتانیاهو در یک اعتراف ضمنی در این رابطه گفت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا این ساختار (رژیم اسرائیل) تا صد سالگی به ادامه حیات بپردازد!

 

-  این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران صهیونیست از جمله بلومویچ با قدرت اعلام می کنند که رژیم صهیونیستی گام در جاده فروپاشی نهاده است.

 

-  بسیاری از تحلیلگران صهیونیست تاکید می کنند شرایط سخت و تلخی را پشت سر می گذاریم ، شرایط داخلی ، وضعیت پیرامونی ، روابط برون مرزی و ارتباط با کشورهای خارجی همگی نشان دهنده این وضع هستند.

 

-  به گفته کارشناسان امروز بزرگترین دغدغه موجود ضربه خوردن پایه های ارزشی صهیونیسم در این ساختار است ، نماد این امر ادامه حضور و فعالیت بنیامین نتانیاهو به عنوان یک فرد فاسد که همچنان در راس قدرت حضور داشته اما تمامی فعالیت ها را در راستای اهداف خود انجام می دهد.

 

-  بعد دیگر نگران کننده برای کارشناسان صهیونیست گستردگی حجم اختلافات داخلی جوامع تشکیل دهنده رژیم صهیونیستی است ، مورخان صهیونیست در ادعاهای خود در مورد 2 دولت سابق اسرائیل تاکید می کنند یهودیان در قرن های گذشته 2 بار دولت تشکیل داده اما جنگ و اختلاف داخلی باعث فروپاشی هر دو دولت آنها شد و اکنون نیز دولت تل آویو هم در آستانه همین سرنوشت قرار گرفته است.

 

-  این اختلافات چنان گسترش پیدا کرده است که هر جامعه مهاجری تلاش کرده تا منطقه ای خاص به خود را ایجاد کند زیرا زندگی فردی از یک طایفه در میان طایفه ای دیگر در حال حاضر در رژیم صهیونیستی چیزی شبیه به محال شده است.

 

-  به اعتقاد صاحب نظران هر چه عمر رژیم صهیونیستی بیشتر می شود ، ساکنان آن بیشتر به این نتیجه می رسند که پیش بینی حریدیم در رابطه با فروپاشی این ساختار به دلایل دینی و مذهبی به واقعت نزدیک تر است.

 

- این در حالی است که کارشناسان اقتصادی با استناد به شکنندگی که این رژیم در برابر شیوع ویروس کرونا دچار آن شد، احتمال فروپاشی آن به دلایل اقتصادی را ارجح می دانند.

 

- جامعه شناسان صهیونیست هم شدت گرفتن اختلافات بین جوامع مختلف را در این رژیم (رژیم 72 ملت) پاشنه آشیل سقوط و فروپاشی این رژیم می دانند.

 

امروز حتی از دیدگاه کارشناسان صهیونیست نیز همه راه ها به نقطه فروپاشی منتهی می شود، اما آن چه تاریخ و زمان آن را تعجیل یا به تاخیر می اندازد میزان وادادگی است که کشورهای عربی در حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین از خود نشان می دهند.

به تعبیری دیگر رژیم صهیونیستی به سوی فروپاشی پیش می رود مگر آن که سازشکاران در این فرایند کندی ایجاد نکنند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/م.ق/

نظر شما