شناسهٔ خبر: 41268443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مستشار عراقی: الحشد الشعبی موفق شد خطر داعش را از بغداد دور کند

یک مستشار نظامی عراقی امروز شنبه اعلام کرد الحشد الشعبی توانست خطر داعش را از اطراف بغداد دور کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، «صفاء الاعسم» از مشاوران نظامی در عراق امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد الحشد الشعبی موفق شده خطر فزاینده داعش را از اطراف بغداد دور کند.

او همچنین اعلام کرد این گروه جنایتکار تلاش دارد تا به یک پیروزی رسانه‌ای در پایتخت عراق دست یابد. عملیات نظامی که نیرو‌های الحشد الشعبی راه اندازی کردند و نیز عملیات نظامی اخیر در شمال بغداد، در جلوگیری از طرح‌های تروریستی موفق عمل کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: داعش تلاش دارد تا افکار عمومی در داخل بغداد را برانگیزد و از هر طریقی که شده موفقیت کسب کند.
او همچنین اعلام کرد: این گروه جنایتکار تلاش می‌کند از بحران سیاسی در عراق به هر طریقی سوء استفاده کند تا بتواند هسته‌های خاموش در پایتخت را بیدار کرده و آن‌ها را بازگرداند.

گفتنی است امروز نیز فالح الفیاض، رئیس الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای به مناسب سالروز آزادسازی شهر موصل از چنگ تروریست‌های داعش اعلام کرد که این پیروزی تاریخی که جهان را شگفت زده کرد، به فضل لبیک گفتن به فتوای مرجعیت عراق و اتحاد و انسجام نیرو‌های امنیتی این کشور محقق شد.

وی گفت: مردم عراق سالروز تحقق حماسه‌ای جاویدان که در تاریخ عراق جدید درخشان‌ترین نقطه است را با افتخار و سربلندی یاد آوری می‌کنند؛ حماسه‌ای که فرزندان عراق آن را محقق کرده و از فداکاری‌های اجداد بزرگ و خاک مقدس کشورشان حراست کردند.

رئیس الحشد الشعبی افزود: در چنین روزی شهر موصل آزاد شد و بهار سومی که همان پاکسازی شهر از لوث وجود داعشی‌های نجس و ناکام کردن آنان در تحقق اهداف تاریکشان بود، محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما