شناسهٔ خبر: 41268357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان: کرونا دادسرای همدان را تعطیل کرد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: بر اثر شیوع ویروس کرونا و ابتلای ۳۰ تن از کارکنان مجموعه به این ویروس، دادسرای همدان از امروز /شنبه/ به مدت یک هفته تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

حسن خانجانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تعطیلی دادسرا منحصر به دادسرای عمومی و انقلاب همدان است و سایر مراجع قضایی در سطح استان فعال خواهند بود.

وی یادآوری کرد: با وجود اینکه تمهیداتی برای رسیدگی غیر حضوری به پرونده های قضایی پیش بینی شده بود اما بیشتر شهروندان به صورت حضوری شکایت خود را دنبال می کنند.

خانجانی اضافه کرد: هر چند ممنوعیت هایی برای ورود افراد به دادسرا پیش بینی شده است و مراجعه کنندگان ملزم به زدن ماسک هستند اما به علت ازدحام مراجعه کنندگان ۳۰ تن از کارکنان هشت شعبه دادسرای همدان به کرونا مبتلا شدند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: در این راستا از قوه قضاییه درخواست شد که فعالیت دادسرای همدان به مدت یک هفته تعطیل شود که این درخواست مشروط به تایید آن در ستاد استانی مقابله با کرونا موافقت کرد.

خانجانی بیان کرد: مردم نباید نگران رسیدگی به پرونده های قضایی باشند چرا که قاضی کشیک برای رسیدگی به پرونده های ضروری در دادسرا پیش بینی شده است.

بگفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و  شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

نظر شما