شناسهٔ خبر: 41268293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

«آب هرگز نمی‌میرد» از مرز 100 هزار نسخه گذشت

تسنیم

با چاپ هفتادم کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» تعداد نسخه‌های منتشر شده از این کتاب از مرز ۱۰۰ هزار نسخه گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف،‌ در میان شمار کتاب‌های منتشر شده در حوزه خاطرات دفاع مقدس برخی کتاب‌ها همچون ستاره درخشیده‌اند و ردپای محکمی از خود رد ذهن مخاطبان گذاشته‌اند،‌ یکی از این کتاب‌ها «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته حمید حسام است. کتابی که در مدت زمان کوتاهی پس از انتشارش در جامعه با استقبال قابل توجه روبرو شود و در سال 1393 نیز توانست برگزیده جایزه جلال شود.

«آب هرگز نمی‌میرد»، خاطرات میرزا محمد سلگی از فرماندهان لشکر 32 انصارالحسین همدان است. حسام که در کارنامه کاری خود آثار متعددی درباره شهدا و دفاع مقدس به یادگار گذاشته، این‌بار تلاش کرده تا با نگاهی جدید به سراغ خاطرات جنگ برود. او با به‌کارگیری اسلوبی نو در کنار استفاده از نثری صریح و بی‌اغراق، قهرمانی از قهرمانان جنگ را معرفی می‌کند. نویسنده در کنار روایت خاطرات سلگی، برای تکمیل خاطرات او و ارائه روایتی کامل و جامع، از خاطرات تعدادی دیگر از رزمندگان و فرماندهان همراه با سلگی نیز بهره برده است.

 حالا  انتشارات بعثت کمتر از دو ماه  پس از چهلمین روز از شهادت سردار سلگی کتاب "آب هرکگز نمی‌میرد" را به چاپ هفتادم رسانده است. 

مقام معظم رهبری تقریظی که بر این کتاب نگاشته‌اند که به این شرح است:‌ 

«سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشکر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر با ایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم
 لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران
 که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند.»

حمید حسام، نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، نیز درباره این کتاب گفته است:‌ از اتفاقی که برایت یقینی و امری واقع است، اما از بس عجیب است که خواننده کتاب تصور می‌کند ساختۀ خیال و ذهن نویسنده است، چگونه می‌توان نوشت؟ حرف میرزا محمد سلگی حرف خودش نیست؛ بلکه حرف یک تاریخ است و مربوط به یک نفر نیست؛ بلکه انعکاس ایده، آرمان و آرزوهای یک نسل است.

دیدم کلام آقای سلگی پر از حادثه و حماسه است و هیچ نیازی به تلاش و دست و پا زدن قلم من ندارد و همان روایت صادقانه است که رهبر معظم انقلاب فرمودند. اگر این مسئله کشف شود و معدن کلام میرزامحمد سلگی باز شود، می‌شود این را باورپذیر دانست و خواننده کتاب را با میل می‌خواند و می‌پذیرد. در تاریخ شفاهی چیزی را خلق نمی‌کنیم؛ بلکه به کشف می‌پردازیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما