شناسهٔ خبر: 41266673 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رویای ایستادن روی سکوی پارالمپیک را دارم

هادی‌اظهر: تبریک اندرسون را فراموش نمی‌کنم/ در گالاتاسرای و لیگ اسپانیا موفق بودم

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر گفت: در گالاتاسرای و لیگ اسپانیا موفق بودم و رویای ایستادن روی سکوی پارالمپیک را دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین، امید هادی‌اظهر از نحوه‌ی آشنایی با بسکتبال با ویلچر تا لژیونر شدن خود در تیم‌های اروپایی  گفت. او متولد سال ۱۳۷۱ از تهران است که به دلیل سانحه‌ی تصادف در سال ۸۴ از ناحیه پا دچار معلولیت شد و یک‌سال بعد، از طریق صادقی مربی دوومیدانی به هیئت استان تهران معرفی و وارد دنیای بسکتبال با ویلچر شد.

هادی‌اظهر در طول این سال‌ها در رویدادهای مختلف جهانی و آسیایی حاضر شد و موفقیت‌های مختلفی چون عنوان برترین بازیکن جهان را بدست آورد و از حدود هشت سال پیش به عنوان لژیونر در تیم‌های باشگاهی ترکیه، اسپانیا و ایتالیا بازی می‌کند.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر کشورمان درباره اشنایی اش با این رشته اظهار داشت:  از همان ابتدای آشنایی با ورزش افراد دارای معلولیت، بسکتبال را به دلیل اینکه رشته‌ی پرطرفدار و هیجان‌انگیزی است، انتخاب کردم. حدود چهار سال پس از فعالیت در این رشته، به تیم ملی جوانان دعوت شدم و همراه با این تیم در مسابقات مختلف برون‌مرزی رفتم و بعد از آن به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کردم.

هادی‌اظهر عنوان کرد: در طول این سال‌ها کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در رقابت‌های آلمان و نیز قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از موفقیت‌های مهم ورزشی‌ام است که همچنان از یادآوری خاطره آن لذت می‌برم.

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی افزود: حدود ۸ سال پیش از طریق یکی از دوستانم با یک تیم باشگاهی در ترکیه قرارداد بستم و در کنار مرتضی عابدی به عنوان لژیونر در این کشور بازی کردم. پس از آن به دلیل عملکرد خوبی که همراه با تیم گالاتاسرای در مسابقات اروپا داشتم، به تیمی در اسپانیا دعوت شدم و اکنون بعد از یک‌سال بازی در ایتالیا، مجدد امسال به اسپانیا باز می‌گردم.

هادی‌اظهر درباره وضعیت لژیونر شدن عنوان کرد: لژیونر بودن سختی‌هایی مانند دوری از خانواده را دارد اما بازی در تیم‌های خارجی باعث پیشرفت و کسب تجربیات مختلف می‌شود که می‌تواند به رشد هر بازیکن کمک زیادی کند.

وی اظهار داشت: بهترین بازیکن بودن و رسیدن به مدال پارالمپیک آرزوی هر ورزشکاری است و من نیز امیدوارم یک روز رویای ایستادن روی سکوی پارالمپیک را به حقیقت تبدیل کنم.

دارنده مدال برنز مسابقات AOZ ادامه داد: در طول این سال‌ها پاتریک اندرسون بازیکن تیم کانادا به عنوان الگوی خودم انتخاب کردم و تلاش می‌کنم تا در بسکتبال با ویلچر بتوانم مانند او بازیکن درخشانی در جهان شوم. اندرسون در رقابت‌های ۲۰۱۸ جهانی آلمان پس از بازی تیم ملی ایران برابر تیم کانادا به من برای بازی خوبی که داشتم، تبریک گفت و این یکی از لحظات زیبای ورزشی‌ام بود که هرگز آن را فراموش نمی‌کنم.

‌هادی اظهر بیان کرد: در طول این سال‌ها خانواده‌ام از من حمایت کردند تا بتوانم در این مسیر حرکتم را ادامه دهم. همچنین مربیانم به من کمک زیادی کردند تا با این رشته به طور کامل آشنا شوم و امروز بتوانم به راحتی در هر پستی در زمین بازی کنم.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر در پایان گفت: هر فردی جدا از شرایط جسمانی که دارد باید هدفی را در زندگی دنبال کند تا بتواند موفق شود. افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند با ورود به دنیای ورزش، زندگی شان را هدف‌دار کنند تا از حس شیرین موفقیت لذت ببرند.

انتهای پیام

نظر شما