شناسهٔ خبر: 41266586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترویج سبک زندگی فاطمی احیاگر هویت واقعی زن است

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس ترویج سبک زندگی فاطمی را احیاگر هویت واقعی زن دانست و گفت: حفظ حجاب از عوامل اصلی ایجاد امنیت اخلاقی پایدار در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از پلیس فارس، مهدی نعمایی با گرامیداشت  روز ملی عفاف و حجاب، اظهار داشت: ازجمله فلسفه‌های اصلی حجاب، ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه است؛ چراکه امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم همه شهروندان بوده و هیچ‌کس حق ندارد با بهانه‌های مختلف موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی را به فرصت تبدیل می‌کند، افزود: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است به‌گونه‌ای که بودن این دو عامل در کنار هم سلامت جامعه را در پی دارد.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه خالق بشر بر تمامی اسرار و رموز آفرینش و عالم بشریت آگاه است، بیان داشت: خداوند متعال زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان‌ها به‌خصوص زن را در عفاف و حجاب دانسته است و آیات نورانی قرآن کریم ضرورت این حکم الهی را به نحو مطلوب تبیین کرده است.

 نعمایی ترویج سبک زندگی فاطمی را احیاگر هویت واقعی زن دانست و گفت: حفظ حجاب توسط زنان از عوامل اصلی ایجاد امنیت اخلاقی پایدار در جامعه است.

وی نقش آموزش را در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسیار مؤثر دانست و بیان داشت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به خانواده‌ها و کنترل بر فرزندان از سوی والدین، ازجمله راهکارهای فرهنگی و اجتماعی مبارزه با بدحجابی است.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با تأکید بر اهتمام جدی پلیس بر تأمین امنیت اخلاقی جامعه و برخورد با قانون‌شکنان، تصریح کرد: نیروی انتظامی تأمین نظم و امنیت مردم شریف و شهیدپرور را وظیفه ذاتی و قانونی خود می‌داند و با یاری خداوند متعال این مسئولیت خطیر که از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، با تمام توان و بااقتدار و رأفت اسلامی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ م

نظر شما