شناسهٔ خبر: 41266544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان آتش نشانی اراک خبر داد؛

آغاز دوره آموزشی آتش‌نشانان تازه استخدام آتش‌نشانی اراک

اراک- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از آغاز دوره آموزشی آتش‌نشانان تازه استخدام آتش‌نشانی اراک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در این‌باره اظهار کرد: این کلاس‌ها از روز شنبه ۲۱ تیر ماه آغاز و به مدت ۲.۵ ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در پی برگزاری آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی کشور و پذیرفته شدن نیروهای جدیدالورود برای فعالیت در ایستگاه‌های آتش‌نشانی اراک پیش‌بینی شده و به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر آتش نشانان تازه استخدام با مهارت‌های تخصصی آتش نشانی زیر نظر کارشناسان و مربیان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در سایت‌های آموزشی این سازمان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک با اشاره به حساس بودن حرفه و شغل آتش نشانی عنوان کرد: آموزش و فراگیری یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سازمان آتش نشانی است و آموزش رکن اصلی در این حرفه است، همچنین آتش نشانان با حضور در کلاس‌های آموزشی بدو خدمت، مهارت‌های تخصصی لازم را فرا می‌گیرند.

آقازیارتی افزود: آتش نشانان پس از گذراندن دوره آموزشی بدو خدمت در طی دو هفته ابتدایی، مهارت‌های تخصصی لازم را به صورت عملی و تئوری در مدت ۲ ماه فرا خواهند گرفت که در این دوره، سر فصل‌های مختلف آموزشی نظیر قوانین و مقررات ابزار شناسی حریق، کار با پمپ‌های آتش نشانی، امداد و نجات در حوادث جاده‌ای، چاه و آسانسور، اصول فرماندهی، پیشگیری از آتش سوزی و حوادث، علت یابی حریق، کمک‌های اولیه، آشنایی با اصول عقیدتی و … تدریس می‌شود.

به گفته وی آتش‌نشانی عشقی است که روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در افراد متبلور می‌سازد و بر همین اساس شغل مقدس آتش نشانی حوزه عملکرد گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و با توجه تنوع حوادث و علل بروز آن‌ها همواره می‌طلبد که آتش نشانان به منظور مقابله و کنترل این حوادث با علل و شرایط ایجاد آن‌ها آشنا و آمادگی خود را در بالاترین حد حفظ کنند.

نظر شما