شناسهٔ خبر: 41266502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه تقلبی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هیچ نمونه مورد تاییدی از داروی رمدسیویر در بازار وجود ندارد و همه موارد غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی است و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

عطاالله حیدری در گفت‌و‌گو باخبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد، اظهار کرد: داروی موجود در بازار آزاد مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند.

داروی رمدسیویر جزو داروهای رسمی کشور نیست

وی با ذکر اینکه داروی رمدسیویر جزو داروهای رسمی کشور نیست، افزود: در حال حاضر این دارو با برچسب تقلبی به قیمت‌های نجومی در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:  این اقدام که توسط برخی افراد سودجو صورت گرفته است، توسط مراجع قضائی و انتظامی پیگیری و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

داروی رمدسیویر در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد

 حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر داروی رمدسیویر که توسط برخی از مراجع دارویی برای درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد:  این دارو با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر داروهای قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است، بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه‌های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می‌شود.  

  وی با بیان اینکه که داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد، از پزشکان خواست از تجویز این دارو و سرگردانی خانواده بیماران جدا خودداری کنند.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: شرکت‌های تولید داخل فناوری تولید این دارو را در اختیار دارند و به محض تایید آن توسط کمیته علمی مبارزه با کرونا وارد مدار تولید خواهد شد.

 حیدری با  اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فروش داروهای دیگری با قیمت‌های گزاف به نام داروی درمان کرونا از مردم خواست درصورت مشاهده مواردی از این دست، بلافاصله با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تماس و اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما