شناسهٔ خبر: 41265571 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هادی‌اظهر: جدا از شرایط جسمی باید برای موفقیت تلاش کرد/ تبریک پاتریک اندرسون را فراموش نمی‌کنم

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر گفت: هر فردی جدا از شرایط جسمانی که دارد باید هدفی را در زندگی دنبال کند تا بتواند موفق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، امید هادی‌اظهر در خصوص انتخاب رشته بسکتبال با ویلچر، اظهار داشت:  از همان ابتدای آشنایی با ورزش افراد دارای معلولیت، بسکتبال را به دلیل اینکه رشته‌ی پرطرفدار و هیجان‌انگیزی است، انتخاب کردم. حدود چهار سال پس از فعالیت در این رشته، به تیم ملی جوانان دعوت شدم و همراه با این تیم در مسابقات مختلف برون‌مرزی رفتم و بعد از آن به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کردم.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در رقابت‌های آلمان و نیز قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از موفقیت‌های مهم ورزشی‌ام است که همچنان از یادآوری خاطره آن لذت می‌برم.

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی در خصوص لژیونر شدنش، تصریح کرد: حدود ۸ سال پیش از طریق یکی از دوستانم با یک تیم باشگاهی در ترکیه قرارداد بستم و در کنار مرتضی عابدی به عنوان لژیونر در این کشور بازی کردم. پس از آن به دلیل عملکرد خوبی که همراه با تیم گالاتاسرای در مسابقات اروپا داشتم به تیمی در اسپانیا دعوت شدم و اکنون بعد از یک‌سال بازی در ایتالیا، مجدد امسال به اسپانیا باز می‌گردم.

هادی‌اظهر افزود: لژیونر بودن سختی‌هایی مانند دوری از خانواده را دارد اما بازی در تیم‌های خارجی باعث پیشرفت و کسب تجربیات مختلف می‌شود که می‌تواند به رشد هر بازیکن کمک زیادی کند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهدافش تلاش خواهد کرد، گفت: بهترین بازیکن بودن و رسیدن به مدال پارالمپیک آرزوی هر ورزشکاری است و من نیز امیدوارم یک روز رویای ایستادن روی سکوی پارالمپیک را به حقیقت تبدیل کنم.

دارنده مدال برنز مسابقات AOZ در مورد الگوی ورزشی اش عنوان کرد: در طول این سال‌ها پاتریک اندرسون بازیکن تیم کانادا به عنوان الگوی خودم انتخاب کردم و تلاش می‌کنم تا در بسکتبال با ویلچر بتوانم مانند او بازیکن درخشانی در جهان شوم. اندرسون در رقابت‌های 2018 جهانی آلمان پس از بازی تیم ملی ایران برابر تیم کانادا به من برای بازی خوبی که داشتم تبریک گفت و این یکی از لحظات زیبای ورزشی‌ام بود که هرگز آن را فراموش نمی‌کنم.

هادی‌اظهر درباره اینکه افرادی زیادی برای پیشرفتش کمک کردند، اظهار داشت: در این سال‌ها خانواده‌ام از من حمایت کردند تا بتوانم در این مسیر حرکتم را ادامه دهم. مربیانم به من کمک زیادی کردند تا با این رشته به طور کامل آشنا شوم و امروز بتوانم به راحتی در هر پستی در زمین بازی کنم.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین خاطرنشان کرد:  هر فردی جدا از شرایط جسمانی که دارد باید هدفی را در زندگی دنبال کند تا بتواند موفق شود. افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند با ورود به دنیای ورزش، زندگی شان را هدف‌دار کنند تا از حس شیرین موفقیت لذت ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما