شناسهٔ خبر: 41264815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث ۶۳ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، ۶۳ واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و افزود: در هفته بهزیستی این تعداد مددجو صاحب خانه می‌شوند.

او افزود: این واحد‌های مسکونی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، لردگان و کوهرنگ برای خانواده‌های تک معلول و دو معلول احداث شده است.

بیشتر بخوانید

محمدی اضافه کرد: از این تعداد واحد مسکونی ۱۵ واحد برای خانواده‌های دارای دو معلولی و ۱۶ واحد نیز برای خانواده‌های تک معلولی احداث شده است.

او ادامه داد: برای ساخت واحد‌های مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده شده است.

محمدی گفت: برای ساخت مسکن خانواده‌های تک معلولی نیز بنابر مصوبه بهزیستی کشور ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده می‌شود.

او از احداث ۶۳ مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: اولویت احداث این واحد‌های مسکونی با خانواده‌های دارای دو معلول و فاقد مسکن است.

محمدی اضافه کرد: تأمین زمین برای احداث این منازل مسکونی بر عهده مددجو است و در صورت نداشتن زمین، واگذاری زمین بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: پارسال ۹۰ مسکن برای خانواده دارای دو معلول در مناطق شهری و ۲۳۲ مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث شد.

محمدی با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانواده دارای تک معلولی و دو معلولی در استان فاقد مسکن شناسایی شدند گفت: اجرای طرح‌های مسکن بهزیستی با اولویت این خانواده‌ها است.

انتهای پیام/ف

نظر شما