شناسهٔ خبر: 41263359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۶ درصد معابر عمومی چهارمحال و بختیاری مناسب‌سازی شده است

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۶ درصد معابر و اماکن عمومی استان به منظور استفاده معلولان، جانبازان،افراد دارای محدودیت حرکتی و سالمندان مناسب‌سازی شده است.

صاحب‌خبر -

معصومه محمدی روز شنبه در نخستین روز از هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی اماکن عمومی فقط برای بهره‌مندی معلولان، سالمندان و جانبازان نیست و در برخی موارد یک نیاز همگانی است، افزود: هم‌اکنون ۸۰ درصد اماکن اداری استان مناسب‌سازی شده است.

وی، به کسب رتبه عالی استان در بحث مناسب‌سازی اماکن عمومی در سال‌ گذشته و همچنین رتبه دوم در سطح کشور در بحث مناسب سازی فضاهای ادارای اشاره کرد.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی در مرکز استان و  شهرستان‌ها، یک مسیر پرتردد برای مناسب‌سازی در سالجاری انتخاب شده که تمام اصول مناسب‌سازی از جمله نصب رمپ در ورودی بانک‌ها، ایجاد دسترسی آسان به خودپرداز، رفع موانع از پیاده‌روها و خط‌کشی‌های مخصوص جامعه نابینایان نصب شود.

محمدی،با اشاره به اینکه ۳۲ هزار معلول و سه هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در استان شناسایی و زیرپوشش این نهاد قرار گرفتند، گفت: پرداخت مستمری دائم، ارائه خدمات درمانی، مشاورهای، خدمات کمک تحصیلی، معیشت و همچنین خدمات موردی از مهمترین خدمات قابل ارائه به جامعه هدف است.

اشتغال مهمترین دغدغه جامعه هدف بهزیستی است

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری‌ با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال عنوان مهمترین مشکل در جامعه است، گفت: این مشکل در جامعه هدف بهزیستی نیز مشهود است.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی، علاوه بر قانون سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های، اجرای طرح‌های مختلف از جمله ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی و کارفرمایی و همچنین حمایت از کارفرمایانی که از جامعه هدف پذیرش داشته باشند، مورد توجه است.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال جامعه هدف به خصوص معلولان، براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، کارآفرینانی که برای یک تا پنج معلول اشتغال ایجاد کنند، به ازای هر معلول تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد دریافت خواهند کرد و بیمه مددجویان تا پنج سال برعهده سازمان بهزیستی است به شرطی که برای فرد مددجو تا پنج سال شغل ایجاد کند.

محمدی اظهار داشت: به منظور حمایت از کارفرمایانی که زیرپوشش بهزیستی هستند و حق بیمه خود و افراد دیگر که در واحد آنها مشغول فعالیت هستند، را پرداخت می‌کنند، نیز پایان هرسال هزینه بیمه این افراد پرداخت می‌شود.

وی به رایزنی این نهاد با شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین کارگاه‌های استان در خصوص جذب جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: سال‌گذشته یکهزار و ۴۵۰ شغل برای جامعه هدف بهزیستی استان از طریق پرداخت تسهیلات و همچنین جذب واحدهای صنعتی ایجاد شده است.

هیچ مورد ابتلابه ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی استان گزارش نشده است

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع این ویروس تمام مراکز نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان، مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و همچنین کمپ‌ها تعطیل شده بود و هیچ‌گونه پذیرش تا اوایل تیرماه در این مراکز انجام نمی‌شد.

محمدی افزود: در راستای حمایت از افراد مبتلا و آسیب دیده از ویروس کرونا نیز با همکاری بهزیستی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی ازتوزیع اقلام بهداشتی و کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی درمراکز شبانه روزی استان اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش رفت و امد مددجویان به سازمان بهزیستی نیز از سوی مددکاران به صورت تلفنی خدمات رسانی انجام میشد.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح کمک مومنانه ومواسات نیز سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین جامعه هدف بهزیستی استان توزیع شد.

مرکز خدمات اورژانس اجتماعی (سامانه خط ۱۲۳) در شهرستان کوهرنگ فعال می‌شود

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز خدمات اورژانس اجتماعی این سازمان در شهرستان کوهرنگ فعال نیست، گفت: راه اندازی این مرکز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارداشت: در سه ماهه نخست امسال یکهزار و ۴۲۱ تماس با سامانه این مرکز در استان ثبت شد، که مردم می‌توانند برای ارائه همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند و معلول آزاری، خشونت، خودکشی، فرار از منزل و همچنین دریافت مشاوره در خصوص کرونا و مشاوره زندگی بااین خط تماس برقرار کنند.

محمدی افزود: مشاوران این مرکز در مواقع بحران به صورت تخصصی و در سریعترین زمان ورود پیدا می‌کنند و خدمات روان‌شناختی و مددکاری قبل از مداخلات انتظامی و قضایی انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، از ۲۱ تیرماه به مدت یک هفته به نام هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است که شعار امسال این هفته "شفافیت، تحول خدمت، ارتقاء سلامت اجتماعی خانواده" است.

نظر شما