شناسهٔ خبر: 41263241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حجاب از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی حجاب را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: مولفه عفاف و حجاب در شرع مقدس اسلام به آن بسیار سفارش شده و جایگاه مهمی را نیز از گذشته‌های دور در نزد خانوارهای ایرانی داشته است.

صاحب‌خبر -

فاطمه محمدبیگی روز شنبه و در جلسه فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین با موضوع بررسی راهکارهای ارتقاء حجاب و عفاف بر پایه مشارکت فعال و ایفای نقش سازمان‌های متولی اظهار داشت: ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ و همزمان با واقعه خونین مسجد گوهرشاد مشهد اتفاق بزرگی در حوزه حجاب و عفاف برای تاریخ ما رقم زده شد تا جایی که بسیاری از مردم در حمایت و پاسداری از حرمت حجاب توسط دژخیمان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی در بهمن ماه ۵۷، حجاب به عنوان نماد مقاومت انقلابی شناخته شد تا جایی که این مساله امروزه نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از انقلاب‌های جهان یک ویژگی خاص به شمار می‌رود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم و در پنج مرحله آیات مربوط به حجاب و عفاف را نازل کرده‌اند، اظهار داشت: خداوند موضوع حجاب را نه تنها به زنان، بلکه به مردان نیز توصیه و بر آن نیز تاکید داشته است. 

محمدبیگی با اشاره به اینکه اگر امروز می‌بینیم سطح پوشش بانوان ما در جامعه کاهش یافته بخشی از آن به مدیریت ضعیف خانواده‌ها باز می‌گردد و این مساله یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، ادامه داد: ما باید طوری وارد این عرصه شویم که ضمن حفظ شان مردان و زنان جامعه، دختران خود را به عنوان مادران آینده، پرورش دهنده نسل‌هایی کنیم که آنان نیز در آینده چادر را به عنوان یک ارزش تلقی کنند.

وی با بیان اینکه نظام موجود لیبرالی غرب در سال‌های گذشته طوری برنامه‌ریزی کرد که با رواج بی‌عفتی و عفت گریزی، ضمن متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، موجی از بی بند و باری و فعالیت‌های غیرمشروع را به وجود آورد، افزود: متاسفانه در بخش هویت بخشی به دختران و پسران خود تاکنون خوب عمل نکرده‌ایم و در بخش فرهنگی نیز از بسیاری برنامه‌ها غافل مانده‌ایم.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در سال ۸۴ و در ۱۶ بند برلزوم گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید داشته و آن را به صورت قانون درآورده و وظایف تمامی دستگاه‌های متولی را نیز قید کرده اما به نظر می‌رسد که بسیاری از وظایف برعهده گذاشته شده به مورد اجرا در نیامده است.

به گفته این نماینده مجلس، ما هنگامی دست به اقدامات سلبی، به خصوص در حوزه حجاب می‌زنیم که کار از کار گذشته باشد.

محمد بیگی تصریح کرد: نسل جدید امروز، و به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا به شدت درگیر بی‌عفتی‌های موجود در فضای مجازی شده و اگر برنامه‌های خاص، مدون به همراه تولید محتوا برای این قشر از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگیرد به طور حتم شاهد اتفاقات ناگواری هم در آینده خواهیم بود. 

نظر شما