شناسهٔ خبر: 41262678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه شهر لردگان:

حجاب یک مسئله همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین تاج زاد گفت: حجاب مختص زنان نیست، بلکه مردان هم دارای حجاب هایی هستند که می بایست در سطح جامعه رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته عفاف و حجاب جمعی از اعضای شورای فرهنگ حجاب و عفاف با امام جمعه شهرستان لردگان دیدار کردند.

در این دیدار امام جمعه لردگان ضمن قدردانی از زحمات شورای فرهنگی حجاب وعفاف گفت: حجاب در بین زنان زینت آنهاست و آنقدر اهمیت دارد که در قرآن و روایات به آن پرداخته شد.

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد افزود: قرآن در مسائل ارزشی بین زن و مرد فرقی قائل نشده و حجاب نیز فقط مختص زنان نیست، بلکه مردان هم دارای حجاب هایی هستند که می بایست در سطح جامعه رعایت کنند.

امام جمعه لردگان ادامه داد: قرآن در خصوص حجاب به چند موضوع اشاره کرده؛ حجاب در لباس، حجاب در گفتار و حجاب در رفتار، که همه اینها موارد قابل ملاحظه ای در سطح جامعه دارند که می بایست توسط مردان و زنان رعایت شود.

وی تصریح کرد: حجاب از زمان حضرت آدم وجود داشت و بعد در تمام ادیان نیز مسئله حجاب پررنگ بوده که متاسفانه در برخی از ادیان الهی به دلیل تحریف و سوء استفاده های شخصی این مسئله خدشه دار گردید.

پیش از صحبت های امام جمعه لردگان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب در جامعه و به خصوص شهرستان لردگان گفت: متاسفانه ورود فرهنگ غربی در شهرستان های کوچک نیز سرایت کرده و عدم تلاش مسئولین این تهاجم فرهنگی را در بین زنان نهادینه خواهد کرد.

حجت الاسلام سیدمهران کریم پور ادامه داد: خروجی جلسات حجاب و عفاف باید منجر به تقویت این مسئله مهم گردد و پیامدهای مثبت آن در جامعه باید مشهود باشد و برای اعتلای این فرهنگ غنی اسلامی مسئولین و مردم نباید از هیچ تلاشی فروگذار باشند، زیرا دشمن باتمام قوا وارد میدان شده تا چادر را از سر زنان ایرانی بردارد.

در پایان مسئول اجتماعی سپاه ناحیه لردگان گزارشی از فعالیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لردگان در هفته حجاب و عفاف ارائه کرد.

 

نظر شما